God morgon allihop, och godmorgon kära Tisdag!!

Attans vad mycket höst det är ute nu!! Det var nästan kallt i huset när jag slog upp mina blå för första gången idag. Golvet var inte lika varmt & gott som det brukar vara heller. Jag fick för mej att dörren eller att ett fönster stod öppet någonstans i huset, så jag tassade såklart upp för att undersöka saken. Men näpp, inget öppet fönster i hela huset faktiskt. Gick ut i köket och tog mej en titt på temprametern (brukar kalla den så) den visade INTE mycket, typ 6 grader eller nåt ;0§ Hösten har visst kommit nu, den kom tydligen inatt. Jag tycker det känns sorgligt och lite skönt på samma gång. Jag hade gärna velat ha några fler sommarsköna dagar till, har inte riktigt hunnit få den där "NU-ÄR-JA-BANNE-MEJ-TRÖTT-PÅ-VÄRMEN" känslan ännu ju!! Det är som det är, och inget vi styr över.
 
På Onsdag börjar jobbet igen och ungarna har sin älskade förskola att gå till. Det blir skönt att komma igång igen, jag har varit ledig så det räcker nu. I dag går Rasmus lång dag i skolan, 15.20 slutar han. Hoppas att grabben drar med sej lite läxor hem nån gång då, inte en endaste läxa har jag sett ännu ;0( Men det kommer väl kan jag tro... han lär väl få läxor så jag hinner tröttna ;0) Betty och Ludde har pratat en del om vad de ska bli för nåt när det blir stora. Vi brukar skoja med Ludde och säga att han ska bli tandläkare och att Betty ska bli frisör ;0) Betty oroar sej redan och frågar om hon inte kan få jobba med mej, hon vågar inte jobba själv säger hon.
 
Inte vill hon flytta hemifrån heller, hon vill bo med OSS i familjen HELA LIVET säger hon, någon kille behöver hon inte säger hon, inga barn heller. Jag ser framför mej hur 45 åriga Beata ligger i mammas och pappas säng, vilken syn ;0) Vi får verkligen tro att hon ändrar sej!! Men för och lugna hennes oro så får man ju säga att det är en hel evighet dit och att hon får bo hemma sålänge hon själv vill. En annan gullig grej hon sa, var att hon INTE ville köra bil, och hon ville INTE att Ludde skulle göra det heller. Vi frågade henne givetvis varför?! Då svarade hon bara att det var farligt för dem... Men jag vill köra bil sa Ludde... Näe, det får du inte, du kan krocka Ludde!! Tänk va söta de är mot varandra... Det är så måna om att de inte ska hända dem nåt, och Betty bara oroar sej för sin lille Ludde. Hon tyckte helt enkelt att de skulle lägga ned körkortsplanerna på engång, bättre att sitta säkert tycker Betty ;0) Ha en bra dag nu min kära vänner så hörs vi...

image1225

image1226


Mira säger:

Ni är en sån underbar familj!!! Barnen är ljuvliga!! Dem har ni verkligen lyckats med!
Stor kram!

2007-08-28 | 10:01:07 | Bloggadress: http://husfrun.blogg.se
Caroline säger:

Jag tycker ludde skall bli stylist;-) Han har en känsla för det där! kram

2007-08-28 | 10:04:14 | Bloggadress: http://carolinelanden.blogg.se/
Mija säger:

TACK för alla UNDERBARA kommentarer Malin, du är en pärla, det vet du va?! ;) Puss och kram ♥

2007-08-28 | 22:53:43 | Bloggadress: http://mammamija.blogg.se
Lovisa säger:

Så ur söööta barn du har :)

2007-08-29 | 09:43:21 | Bloggadress: http://hallonkyssar.blogg.se
Jonna säger:

såå söta barn. :-)

2007-08-29 | 19:11:38
Malin säger:

Tack för alla värmande kommentarer!!!!!

2007-08-30 | 09:26:54 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: