Skit med alltihop!!!

Där fick jag för att jag gjorde mej till och skulle baka "drömmar" med barnen ;0§ Det blev verkligen inget annat än misslyckat ska ni veta. Det var nog inte vår dag i köket helt enkelt. Det började med att mjölet såklart var slut. Inte en endaste gnutta kvar i skåpet ;0( Drog med mej barnen till affären för att fixa det hela. Lite snabbt och lätt sådär, som alltid med barn ni vet ;0) Det gick väl ganska så bra ändå, jag ska inte klaga. När vi packat alla våra varor och kommit ut i bilen så får jag för mej att jag även ska in på biblioteket en sväng. Ungarna skuttade med och var jätte nöjda. Spanade in lite spännande hundböcker mm. Efter en stunds letande och tittande, så beslutar jag mej för att låna med mej "Barbros bästa råd till hundägaren" Den där Barbrotanten från Gó kväll ni vet. Väl framme vid disken så kommer jag på att jag nog fasen inte fick med mej lånekortet,
och inte heller väskan.

Som ni förstår så hade inte damen någon vidare lust att låna ut nån till mej. Med ca fem minuter kvar till stängning, så lämnar vi boken på disken och springer ut i bilen för att hämta väskan. Nu ser damen på mej, och nickar nöjt när jag kommer springandes med min lilla väska. Vi lånar boken och beger oss ut till bilen igen. På vägen ut så ser jag att Ludde fått tag på en binda i min väska. "Mamma?! Detta är din mens" Ja precis så säger han ;0) "Ja min lille vän, det är Mammas binda du går omkring med, HELT rätt!! Var god och stoppa tillbaka den igen söta du" Ludde stoppar tillbaka "mensen" som han tagit. Vi struttar vidare ut i bilen, och ungarna hoppar in. Det är nu som jag borde hittat nyckeln, men gör det ej!! Lagom stressad river jag igenom väskan för att försäkra mej om att den INTE ligger kvar, men icke!! Inte heller ligger den i nån ficka.
 
STRESS är bara förnamnet på det som jag nu får uppleva. Vart ska man börja leta?! Vart och när hade jag den sist?! Alla dessa frågor rullar förbi i skallen. Med tanke på att biblioteket alldeles strax ska stänga, så väljer jag att snabbt som ögat sticka tillbaka till damen vid disken, för att kolla om de inte blivit kvar där. Men ICKE, inga JÄKLA nycklar där heller ;0§ Eftersom min lille Ludde rotade efter mitt kära mensskydd tidigare, så är det ju inte helt omöjligt att han även haft uppe nycklarna. Springer snabbt in i affären med, men inget där heller. Ger bilen och ungarna en chans till. Det kan ju vara så att Ludde busar med mej, och sitter på dem eller nåt. Men näpp, det verkar inte så. När jag frågar den lille mannen om vart han hade nycklarna sist, och OM han hade dem. Svaret jag får blir; "Jag hade nycklarna och menset vid betalet Mamma" Vad han menar är att han hade nycklarna och bindan vid kassan. Det ser ialla fall inte bättre ut än att jag får lämna skitbilen och GÅ hem med ungarna,
för biblioteket har hunnit stänga. 

Som tur är så glittrar mina stackars nycklar till i gräset ;0) Nu känner jag lugnet lägga sej igen, härligt. Vi kör hem och fortsätter baket. Jag tänker inte säga mer än att det blev mer som en pannkaka av alltihop. Det glutenfria mjölet tyckte tydligen inte om dessa kakor. Nu sitter den misslyckade bagarens barn i plurret, och det är strax dax för sängen. Ps. I morgon blir det pepparkakor på FÄRDIG deg. Den går väl ändå inte att misslyckas med?! Ha det bäst <3

image1918  image1920



sandra karlsson säger:

herregud vilken cirkus men vilken ur att det gick bra iallafall.. din sons komentarer är ju försköna :-) hihi

2007-11-28 | 09:22:02 | Bloggadress: http://www.smks.blogg.se
Gabriella säger:

Skön kommentar! Bra att det löste sig till slut.

2007-11-28 | 09:39:59 | Bloggadress: http://www.crazydog.se/wordpress/
AnnaSv säger:

åh... vilken dag... Jag blir matt bara av att läsa om det. =)

Vilka härliga kommentarer av sonen!

Kram,
Anna

2007-11-28 | 11:26:41 | Bloggadress: http://annasv.blogg.se
Desirée säger:

Stackars lilla Malin, tur att allt kom till rätta! *hi,hi* Åh, nu vet ju du varför vi älskar våra barn så mkt!!!
Blev snoppkakorna goda, bjuds det på sådana nästa gång?
Kramis

2007-11-28 | 19:56:46 | Bloggadress: http://dmisenius.blogg.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: