Shopping & fönsterfoder ;0)

Undertiden som Jörgen höll på med fodren till fönstren, så passade jag, Betty och Rasmus på att fynda lite kläder. Det blev ett antal timmar med både shopping, mat och fika. Betty hade otur och trillade i rulltrappan. Dumma och oansvariga jag!! Ja, jag BORDE naturligtvis ha hållt i hennes hand ;0§ Men det gick ganska så bra ändå. Hon slog sej lite på handen och det löstes ganska så snabbt med lite plåster inne på toan. Men vad skönt det är ändå att det finns människor som faktiskt reagerar och försöker hjälpa till när det händer nåt sånt här. Beata hade en skyddande "ängel" (man) som var i full färd med att rädda henne där i trappan. Hade det inte varit för att jag hann före, så hade han sprungit dit och lyft upp min lilla sessa. Rasmus och Beata åkte strax bakom mej i rulltrappan, och Betty hade fått för sej att vända om och gå tillbaks. PRECIS det man inte får göra, och precis just därför så bör föräldrar hålla sina barn i handen. Jag tror att vi båda lärde oss en läxa. När jag frågade henne om vad hon var på väg att göra, och om vad som hände. Ja då svarade hon bara att hon tyckte att det var så himla kul att åka rulltrappa, och att hon bara ville åka lite mer. Jag som skulle köpa kläder, hittade i stället jackor och skor. Fast en topp och en kjol köpte jag med, och nya trosor ;0) Rasmus hittade lite han med. Jösses vad man får mersmak av att handla... Vissa ser inte ut att göra nåt annat än just HANDLA. Många är ta med fasen helt perfekta från topp till tå, och det är verkligen INTE gratis!! Titta bara på vad det kostar att köpa lite nytt smink ;0§ Tur att det är lite REA ibland ;0)


Mina gosiga tofflor. Fula kanske, men så sköna... ;0)

Mina nya jackor ;0)

Den bruna skinnjackan gav jag endast 295 kronor för...

Kanske inga
"promenera-i-skogen-med-Vicke skor" direkt...

Denna fick jag av syster Stina...



Mamma Melissa säger:

Åh! Läckra stövlar, mysiga tofflisar och en bra lärdom... du har haft en späckad dag...



Vad bra att du frågade henne utifrån hennes perspektiv och inte tog förgivet att hon ville skapa problem... en del föräldrar gör gärna det mitt i alla stress... skönt att se att du har den förmågan. Gör mig glad.

2008-12-30 | 16:02:52 | Bloggadress: http://mammamelissa.blogg.se/
Jennie säger:

Men va tjusig du kommer bli....:)!!ursnygga stövlar! och vilket kanonpris på jackan...! va snällt av syrran att du fick en matchande väska oxå...:)!!

Håller med ovanstående melissa,vilken go Mamma du är som frågar så där helt lugnt.

Kramis

2008-12-31 | 09:08:49 | Bloggadress: http://http:/jennieleee.blogg.se/
Jennie W säger:

Jättesnygga stövlar o jacka Malin! Jag har oxså unnat mig lite nytt på rean, blir ju annars att man köper mest till barnen! Kramiz

2009-01-01 | 13:13:21
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: