Idag är jag ledig heeela dagen ;0)

Det kommer att bli en dag med lite av varje här hemma. Eventuellt så ska vi packa korgen full med fika, och bege oss ut på äventyr i vår stora skog på förmiddagen, och på eftermiddagen ska det brännas lite pengar ;0) Rasmus behöver lite nytt, och vi andra med för den delen. Beata vill ha lite nya "Hello kitty" kläder, och kjolar och annat. Min lilla tjej råkar vara en sån där flicka som inte gärna vill ha brallor på sej. Hon vill helst ha kjol eller klänning var eviga dag. Hon är VÄLDIGT bestämd med VAD hon ska ha på sej på dagarna, och det duger INTE med det som jag lägger fram. Det där "problemet" har funnits ända sedan hon började fatta vad det här med kläder var. Allt det som jag tyckte var fint, och passade bra ihop färgmässigt, ja det ratade vår lilla fröken rätt av!! Så nu försöker jag tänka lite smart när jag shoppar åt henne, och väljer sånt som passar ganska så bra ihop med det som hon satt ok-stämpel på där hemma. Jag brukar faktiskt låta henne följa med och välja lite själv när det ska handlas, just för att slippa detta med att kläder bara blir liggandes. Men det hjälper inte alltid det heller ska ni veta, för det hon gillar ena dagen, kan plötsligt bli "dåligt och fult" andra dagen. Lite jobbigt faktiskt. Ett tag hade hon fått för sej att det endast skulle vara toppar med kort ärm, och INGA vita tröjor!! Så då var det lixom bara att gilla läget, och låta henne välja själv. Man orkar ju inte med onödigt bråk, speciellt inte innan förskolan. Nu har hon kommit över den här lilla idén om att vitt är kass, så det är ju ett framsteg ;0) Personalen på förskolan är väl medvetna om att vår lilla fröken älskar det här med kläder, och att hon gärna vill gå i sin moster Stinas fotspår. Hon vill helt enkelt skapa sitt eget mode, och det gör hon verkligen. Här blandas klänning med kjol, och randigt med prickigt. Jösses vilka outfits det blir ;0) Ha nu en bra dag, så hörs vi lite senare...
Krams till alla mina goa mirakelläsare. <3

image2627
"Betty-Lee" i egen hög person <3 Här visas Vårens mode...


Vår lilla modebrud Beata Elvira...


STINA säger:

ska ni åka hit idag?? läs mitt senatste inlägg föresten, lite tänkvärt..

2008-02-20 | 11:10:04 | Bloggadress: http://stinalee.blogg.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: