Dricker nog för lite...

Ja då tänker jag inte på sprit i första hand, UTAN helt vanligt vatten. Sprit kan jag nog faktiskt klämma in under den rubriken med tror jag ;0) Fast FÖR lite sprit kan det väl aldrig bli... inte så att det blir ett problem i alla fall. Ska jag dricka nåt med alkohol så blir det helst en kall öl. Vin fungerar ganska bra det med när jag tänker efter, fast helst öl. När vi var hos dietisten sist jag och Ludde, så fick jag klart för mej att jag nog faktiskt ska utesluta Norrlands Guld helt och hållet. Med tanke på att jag har celiaki och inte fixar gluten, så bör jag hålla mej ifrån vissa sorter, och Norrlands Guld var visst en av dem. Nog pratat om dricka, vem hinner med sånt i renoveringstider som dessa?! Tydligen inte jag i alla fall ;0) Idag har jag målat grundfärg nr. två på både vägg och panel. Jag passade på att åka ut så tidigt som möjligt så att jag skulle hinna få lite gjort innan Jörgen och ungarna kommit ut. Tänk vad skönt det kan vara med lite färg, musik och solen som skiner genom fönstret ;0) Där satt jag i min ensamhet och bara njöt!! Helt barnfritt och förhoppningsvis spökfritt. Fast jag måste nog erkänna en sak nu. När jag satt där och målade som bäst så började jag fundera på den där Maria och han den där Fridolf. Ja, de där människorna som bodde i huset för cirka 108 år sedan. Minns ni att jag pratade om dem lite längre ned i bloggen?! Helt plötsligt så kändes det som att jag faktiskt inte var ensam längre. Det kändes precis som att nån tissade förbi ute i köket vid ett par tillfällen. Om jag blev rädd?! Nä, jag blev ju inte det. Det kändes lugnt och skönt, och inte alls som nåt jag borde vara rädd för. Nu är huset VÅRT, med eller utan spöken ;0) Jag som tror på den andliga världen, är ganska så övertygad om att det finns "liv" i huset. Familjen som bodde där innan, hade INTE märkt av nåt andligt liv under deras 20 år i huset. Men de behöver ju inte betyda att de inte finns... Mmm, spännande är det, HELT KLART!! Strax ska vi packa in oss i bilen för ett besök i Skara. Det ska bli shopping på Coop, och så ska vi titta på golv till övervåningen. Vi har fortfarande inte lyckats bestämma vilket vi ska ha dit upp. Ljust eller lite mörkare?! Har två testbrädor hemma nu som vi funderar lite över. Vi får väl se vilket det blir i slutändan, man vill ju helst inte ångra sej. Det blir golv till ca 60 kvm som ska läggas, så det gäller ju att man tycker om det. <3



Mia säger:

Jag hade skitit på mig om jag hade fått känslan av att någon var där haha.

Kram till Spök Malin ;-)

2008-07-29 | 22:24:07 | Bloggadress: http://studentmamma.blogg.se/
Caroline"Lantismamman" säger:

Bara för att dom tidigare ägarna inte sett eller kännt av ngt spökligt så behöver det inte betyda att ni inte heller kommer göra det.Dom grån andra sidan väljer vilka dom vill spöka hos, dom kanske trivs bättre hos er? Här är hemma händer det ngt spökligt varje dag!Häromdagen satte sig Mikeś rakapparat på helt av sig självt..Den låg inne i badrumsskåpet...Kram

2008-07-30 | 10:18:44 | Bloggadress: http://lantismamman.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: