Lite om min dag... eller mycket ;0)

Dagen började med lite mera målning på min älskade timmervägg. Det var sista omgången med grundfärg, och i morgon blir det dax för den riktiga färgen att få göra sitt ;0) Det känns lite roligare nu när man märker att det faktiskt börjar hända lite. Det vita gjorde helt klart susen för vårt kära hus. Jag trivs MYCKET bättre när det blir lite ljusare. Golven har vi inte bestämt ännu, men efter lite rådgivning av bla min mor, så lutar det nog åt det ljusare golvet i alla fall. Ja här lutar vi åt olika håll var dag som ni kanske märker ;0) 
Det blir nog både luftigare och "större" med det ljusa tror jag.

Nu har jag även börjat pilla med trappan. Inte med och bygga om den, utan med att få väck den vidriga plastmattan som ligger på trappstegen. Finns det någon som har nåt tips när det kommer till att få loss sånt?! Min bror slet sej alldeles knottrig när han försökte hjälpa mej tidigare idag. Det GÅR, men det går INTE snabbt!! Med vatten och spackelspade så kan man få plastmattan till att släppa. När vi väl lyckats få bort större delen av mattan i stegen, så kommer vi att slipa ned det sista. Efter det så kommer vi troligtvis att göra som min bror gjorde då han fixade sin trappa. Hela trappan ska målas VIT och sedan ska trappstegen målas med nåt annat som jag inte minns namnet på.
 
Vad det gäller de trista spjälorna så har vi en plan för dem också, men det kommer att få bli ett senare kapitel. Nu har vi helt enkelt inte tid att gå in för mycket på detaljerna. Den 22 September så ska de nya paret in i vårt hus, och då MÅSTE huset gå att bo i!! Spännade är bara förnamnet på vad detta kommer att bli. Det blir en sann kamp med klockan, det är ett som är säkert!! I morgon kommer en kille ut för att tita på det STORA träden som ska tas ned. Det är både en Kastanj och en gammal Ek som ska ned. Vi har fler träd som ska tas ned, men dessa ska tas först eftersom de stör för utbygget.

Han kommer att komma ut för att ge oss ett ungefärligt pris på arbetet tidigt i morgon bitti. Eftersom inte VÅR försäkring täcker ett endaste dugg om vi själva skulle ta ned dem och en olycka skulle ske, (att trädet kanske faller rakt över vårt lilla slott) så bör vanliga människor som vi INTE ta ned dessa träd. Det vore väl nåt om hela skiten rasade?! Nä, sånt kan vi vara utan. Bättre att överlåta sånt på människor som kan. Idag känns det som att jag skulle kunna skriva värsta boken här i bloggen. Det händer ju så attans mycket nu ju ;0) Mössen i proppskåpet skulle jag väl kunna skriva några rader om också, men jag tror nog att jag ska bespara er dem ;0§

I morgon är det hårt arbete som gäller, och en massa slipning och målning. Rasmus har i uppgift att hjälpa till lite extra med Victor nu så han slipper vara med där ute hela tiden. Han måste ju få lite lugn här hemma också. I morgon kväll kommer snickaren att komma ut igen för att kolla lite mer hur vi ska gå vidare med utbygget. I nuläget så känns det som att köket kommer att byggas ut så fort det bara går. Vi kommer nämligen inte att kunna göra klart badrummet där nere förens köksutbygget är klart. Dörren IN till badrummet kommer nämligen att gå mitt i det köket som finns idag. Mindre bra som ni förstår. Vi måste alltså göra saker och ting i rätt ordning. Övervåningens dusch och de extra sovrummen är prio 1, och efter det så MÅSTE tvättstugan fixas så att pannan kan ställas tillbaka på sin rätta plats igen. Lite rörigt kanske?! Förmodligen så har ni redan slutat läsa för länge sedan ;0) Det känns bara som att jag måste få bena ut mina tankar lite granna, och bloggen är ju ett perfekt ställe för sånt som ni vet ;0p Hörs i morgon allihop <3


Ps. En viktig grej till!! En sån här liten usling
kröp på mirakelbloggens Malin idag ;0( Ds.


Camilliondollar Baby säger:

Full rulle...



Kram

2008-07-31 | 00:41:48 | Bloggadress: http://blogglosacamilla.blogg.se/
daniel säger:

hejsan..

kan man inte använda hilti 905:an med en bred spade för att ta bort plastmattan?

2008-07-31 | 01:42:09
daniel säger:

kollade bilden igen och det var nog inte en 905 ni hade... men den funkar fint den ni har med...

2008-07-31 | 01:44:06
AnnaSv säger:

Jag blir alldeles matt av att läsa om allt ni fixar och donar med i värmen. Lycka till med allt!!!



Kram,

AnnaSv

2008-07-31 | 08:40:50 | Bloggadress: http://annasv.blogg.se/
Lydia säger:

Hej, ska ni flytta ut ur huset sen eller ? :S hehe

2008-07-31 | 16:32:34 | Bloggadress: http://lsundeen.blogg.se/
Stina säger:

Ojojoj, det var inte lite ni har att göra! Pust Vill se mer bilder :)

2008-08-01 | 00:02:26 | Bloggadress: http://staiina.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: