Bilder från huset...


Denna väggen har jag gett mej fasen på att behålla som den är!!
Jag ÄLSKAR allt som osar historia, och det gör denna väggen, tro mej!!
Snacka om att de KUNDE bygga hus förr i tiden, så rejält får man inte idag.

Det är denna väggen som tv:n kommer att få sitta på... Ska bara reglas om lite först. Vad ni ser på denna bilden är murstocken och en dörröppning som de förmodligen satte igen 1984. Ja det var i alla fall årtalet som stod på tidningarna som vi hittade ;0) Åh vad jag ÄLSKAR mitt gamla hus!! Jag har en skiva (som jag fått av någon) med bilder på huset som det såg ut från början. Då var det bara en helt vanlig torpstuga på endast ett plan. Ska se om jag inte kan få fram en sån bild och visa här i bloggen. Måste forska lite på vilka som har bott här innan också. Finns det några spöken så måste jag ju lära känna deras historia, eller hur?! Tänk om det faktiskt bor en hel hög där...  ;0§

En läcker tapet från förr ;0) Denna var förmodligen den första som sattes. Visst är det kul att allt det där kommer igen nu i dagens tapeter?!

Vårt lilla gästhus <3 Visst är det gulligt?!

H
är eldas det för fullt ;0) Blä för gamla plastmattor ;0/

T
rädgården...

N
u har vi fått våra blommor på plats ;0)


Mia säger:

Mera,mera, jag vill se mera :-)

Gud va skoj det ska bli att följa ert arbete med huset!

Kram

2008-06-29 | 11:59:26 | Bloggadress: http://studentmamma.blogg.se/
Gabriella säger:

Vilken snygg vägg! Håller med, behåll den :D

2008-06-29 | 14:51:36 | Bloggadress: http://gabriellaannamaria.blogg.se/
Sussi säger:

Den tapeten var det värsta jag sett! Du menar väl ändå inte att du tycker den är läcker?????????

2008-06-29 | 20:04:24
Sussi-igen säger:

Förresten...Varför står det Hamily på din blogg? Det skall väl stå family?

2008-06-29 | 20:06:02
Jennie säger:

Hej..!!

Tack...:)Du gör helt rätt i att behålla timmerväggen...:)!! dom är VERKLIGEN superfina. Köpte mig en gammal och sliten gård i Februari,har renoverat sen dess (i gammal stil) har bevarat så mycket som möjligt av de gamla,rivit fram dom gamla trägolven,målat pärlspont till förbannelse,renoverat kakelugnen osv...

Timmerväggen jag har gjort iordning var gömd så vi fick riva fram den.Va ett jäkla jobb.....men jag har aldrig ångrat de..!!

Borstade den riktigt noga.Målade den först med en oljegrund...( ta inte vattenbaserad färg )

När jag sen täckmålade den ( 2ggr ) valde jag en halvblank vattenbaserad vit snickerifärg ( V-mill )nyans 0502y.Det är en tonad varm vit nyans.Den blev jättefin och alla som kommer hit tycker oxå om den..:)

Har du tänkt måla den så är det bara att fråga på...jag jobbar som målare...:)

Lycka till,ska bli spännande att följa eran renovering..!!

Kram Jennie

2008-06-29 | 20:16:43 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Jennie säger:

Ser ut som att ni oxå har såna träremsor mellan varje stock,jag rev undan dom för att få varje stock att framträda mer...:)

2008-06-29 | 20:19:10 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Malin mirakelkvinna ;0) säger:

SUSSIE; Jo men visst är den riktigt het den där tapeten, tycker du verkligen inte det?! Eftersom vi plockar bort den så finns det dem som är bättre ;0)Varför det står Hamily?! Nja, det kan ju vara så att det faktiskt står Family fast bläcket liksom runnit lite. Ärligt talat så vet jag inte riktigt, ska kolla med Mia som gjort den ;0)



JENNIE; Superbra att jag hittat dej som är målare å allt. Nu vet jag precis vem jag skå ställa alla mina färgfrågor till ;0) Har en fråga som jag kom på nu faktiskt, tittar in till dej med den lite senare. Tack för hjälpen med timmerväggen!!



MIA; Det kommer mera, var så säker ;0)

2008-06-29 | 22:40:57 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Mia säger:

Det står family :-) headern är gjord med scrapblog, det är väl skrivstilen. Jag har inte skrivit hamily iallafall :-)

Kram

2008-06-30 | 08:31:37 | Bloggadress: http://studentmamma.blogg.se/
Mirakelbloggens Malin <3 säger:

Tack Mia ;0)

2008-06-30 | 08:38:38 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Mija säger:

Åh, jag är som du Malin, jag älskar också det där gamla.. det som osar själ och liv. (Jag hade också kämpat för att få behålla den där fina träväggen, jättefin var den...) Och tapeterna.. visst är det underbart?!



I vår sommarstuga finns en vind, och under all papp hittade jag gamla dagstidningar från 20-30 talet.. Det var så "gripande" att stå och läsa i de gulnade annonserna.. Så mycket liv..



Jag ser fram emot att fortsätta läsa om er renovering!



KRAM

2008-06-30 | 14:31:10
Mirakelbloggens Malin <3 säger:

Kul att du hänger med Mija ;0) Det blir en del damm i bloggen nu framöver. Visst är det spännade med all historia och allt som var förr i tiden. Pappas intresse har gått i arv. Kramar till dej <3

2008-06-30 | 23:37:43 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: