Helgens besök hos syster Fia ;0) *bilder*


Klart man måste ta lite kort ;0) (Ludde, Jag och kusinen Noel)
  
Mirakelbloggens egen Malin och hennes dotter Beata Elvira <3

Kattbruden Nisse ligger och myser <3

Fia bjöd oss på goda gubbar...
  
Noel, Ludde och Betty...
   
Lite fina ting hos syrran.. Tavlan med Liljan har hon målat själv, och den vita stolen också ;0) Hon är riktigt pysslig min syster ska ni veta ;0)

Å när hon INTE pysslar, så tar hon sej ett bloss av den "snälla" ciggen mé vattenånga ;0) Ja ni ser ju själva hur pigg man blir av dem. Så till alla rökare vill jag säga detta; Skit i era giftpinnar och kör i stället med dessa!! Jag tror faktiskt att de är bra både för hyn och miljön, och så blir man duktig på att skapa ;0) Visst kan det vara värt ett litet försök?!

Här försökte hon sej
på att göra rökringar...
men de va SVÅRT,
riktigt svårt!!


Gabriella säger:

Vilken rolig cigarett :D

2008-06-30 | 12:08:03 | Bloggadress: http://gabriellaannamaria.blogg.se/
Jennie säger:

Fina bilder....:)! Klart du får länka..va kul!!

Köket,vardagsrum & middagsrum tog vi fram det befintliga gamla trägolvet ( över 100 år gammalt )som låg gömt under äckliga heltäckningsmattor och plast/kork mattor....:)

Vi slipade golven två ggr med maskin...först med ett lite grövre papper och sen med ett lite finare.Oljade dom sedan med en träolja med vitt pigment för att få dom lite ljusare.

I övriga huset la vi in ett ganska tjockt furugolv ( 28/165 )eftersom jag gärna ville ha så lika som möjligt i hela huset,dom oljade jag sen med samma vitpigmenterade olja...

Vad har ni för planer för erat hus då..ska det totalrenoveras de oxå:)??

Kram

2008-06-30 | 15:16:54 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Karro säger:

Skickar en sommar hälsning till er

2008-06-30 | 18:01:27 | Bloggadress: http://tidigmamma.blogg.se/
Jennie säger:

Jorå,jag kan slänga in lite fler bilder....:)Huset är ca 125 kvm,så det är inte så jättestort.Sen är det lador,lite mark och ett härbre på 32 kvm som hör till.

Trappen har vi nästan sparat till sist...:/håller på med den nu faktiskt,den hade en hemsk spalje och trappstegen var klädda med heltäckningsmatta från början...usch och fy...:/ Under fanns iallafall fina trästeg...dom ska slipas,sen ska den ska byggas in så vi får en sån gammeldags trapp med skrubb där under,sån som dom hade mycket förr under trappor. Till sist ska den täckmålas vit....:)

2008-06-30 | 19:54:22 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
annelie säger:

vart får man tag i sånna cigg? o kostar dom mkt?

2008-06-30 | 21:37:07
Jennie säger:

Åhh,har ni en sheltie..:)?? vilken söt..!! har själv haft en sån,en liten Bambi...hade honom i 9 år.Han var världens underbaraste,han gick alltid som en skugga bakom mig...tråkigt nog vart han ihälbiten av en annan hund när mamma va ute på promenad med honom...:( Jag va helt förkrossad och lovade mig själv att ALDRIG mer skaffa nån hund.

Tills....mitt ex kom emd en liten goldenvalp när jag fyllde år..:)Han heter Emil och har varit min följeslagare i snart 5 år nu...:)

2008-06-30 | 22:22:26 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Mirakelbloggens Malin <3 säger:

KARRO; Vad glad jag blev när jag såg att du tittat in. Du vet att jag tänker på Er ofta, ofta. Sommarkram till dej oxå gumman <3

ANNELIE; Jag ska kolla med syrran vad det kan vara för pris på dem ;0) Ryker gör de i alla fall!!

2008-06-30 | 22:54:29 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: