Min fråga till jennie blir...


Vad gör vi med det som sitter på väggen tycker du?! Går det att spackla och tapetsera direkt, eller måste skiten ned?? Det sitter tydligen som berget säger Jörgen. Har du några tips att ge en stackars mirakelbrud så sätt igång.
Jag gissar att det måste ned... Det finns väl inga genvägar ;0/


AKP säger:

Måla VITT =)

2008-07-01 | 00:34:46 | Bloggadress: http://akp.blogg.se/
Jennie säger:

Klart de bästa är att få bort och börja om på nytt...men jag jobbar inte gärna i onödan om det inte behövs...:)Svårt att se,men ser inte ut som att det är så jätteojämt..?? och om de sitter så hårt,så hade nog jag bredspacklat väggen eller satt dit en "återställare"...det är som en tjock väv som tar bort dom värsta ojämnheter.Sen spacklar man skarvar och dom ojämnheter som blir kvar efter man satt upp den....:) Om ni väljer en sån så ta inte nån billig,dom är stela och jobbiga att arbeta med..välj istället en med kvalite för dom är jätteenkla att hålla på med...:)

Men..är det riktigt trä eller är de fuskpanel..? Är de riktigt trä är risken stor att det rör sig efter väderlek och att underlaget spricker...då råder jag er att ta bort det.

Nu måste jag dra till jobbet...ha en bra dag

Kramis

2008-07-01 | 07:13:41 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
daniel säger:

kan man inte skruva en tunn gips utanpå? eller ocså tar man en hilti 905 med plattspett o tar ner det bara... simpelt...

mvh daniel

2008-07-01 | 17:20:26
Jennie säger:

Gipsskivor utanpå var ingen dum ide´ alls faktiskt...enkelt,och dom är ju inte så dyra heller och enkla att spackla upp för tapetsering..:)

2008-07-01 | 21:31:05 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: