Dax att flytta det sista möblerna!!

Det är med ett visst vemod som jag gör detta lilla morgon inlägg...
Detta MORGONinlägg blir det allra sista morgoninlägget ifrån DETTA huset, och DENNA lilla "datarumsklädkammare". Inatt kommer vi att sova i vårt NYA hus för första gången,  och i detta har vi just sovit vår sista ;0/ Jag vet att jag säkert är himla löjlig nu, men det känns både bra och dåligt på samma gång. Detta huset har ju så mycket av våra minnen, och gatan är ju (som jag sagt tidigare) min barndomsgata. Men, men... livet går vidare, och husen byter ägare... en del av livet det också ;0) Vad har hänt mer där ute då...?! Jo, det har blivit fina cremefärgade tapeter i tv-rummet, (tack Roger!!) och fina tapeter och golv i vårt sovrum. Taket i timmerväggstrapphallen är snart klart det med. Igår plockade jag in och försökte organisera lite i vårt kök. Vanemänniska som man är så strävar man efter lite samma som det man hade tidigare ;0) Igår pratade vi lite om HUR vi ska lösa detta med målningen av trappan/räcket, som inte hunnit bli klart. Tillsammans så kom vi på den strålande idén om att låta en målare (som är duktig) få göra klart jobbet, undertiden som vi njuter av en helg på annan ort ;0) Funderar eventuellt på en helg med äventyrsbad eller liknande. Nåt som ungarna tycker om ska det i alla fall vara. De är VERKLIGEN värda lite skoj nu efter denna långa sommar med BARA renovering, och VI (Jag & Jörgen) behöver nog faktiskt komma ut och lufta vingarna lite granna, ut och se nåt annat än huset och allt vad det innebär. Måste bara säga att jag är otroligt tacksam för all hjälp som vi blivit erbjudna från vänner och familj. Igår hade vi hela familjen på både min och Jörgens sida där ute. Svärfar körde skräp till tippen, och Roger tog tapeter till tv-rummet, och hans fru Malin städade ur vår kök där ute. Jörgens syster med familj slet med ris och rivningsvirke hela dagen, och idag ska de alla hjälpa till att flytta möbler. Kan man ha det bättre?! Skulle inte tro det ;0) Nu hoppas jag bara att vi kan få ge igen snart. Dax att lyfta på mirakelröven och jobba!!



Faster Trude säger:

Braennoe star alltid till forfogande om ni har lust?



Kram Trude

2008-09-22 | 10:23:23
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: