Liten uppdatering!!

Jörgen jobbar och sliter med ungarnas rum, och ingen är gladare än jag ;0) Kycklingarna har varit ute en sväng igen nu efter jobbet. Det blåste nästan varma vindar så jag tyckte att det var lika bra att passa på. Det syns klart och tydligt att de stortrivs när de kommer ut. De jobbar med de små näbbarna så det står härliga till. Kan ni gissa vad som hände nyss när jag hade tagit in dem i stugvärmen igen då?! Jo jag tror banne mej att Herr Tupp försökte sej på nåt som han inte borde vara mogen för ännu, ett SAMLAG ;0§ Eller så var det bara ett vackert försök att värma upp den undre hönan/orna. Lite paff blev jag i alla fall, det måste jag erkänna. Det är ju inte direkt DET som man skaffar hönor för. Nä sånt där får de ha för sej själva när lampan är släkt och mirakelmalin har lämnat byggnaden. Läste förresten nåt smått komiskt i min bok om hönor tidigare idag. Om någon av tupparna skulle börja tuffa till sej lite för mycket, då skulle man ta tag i den och hålla ned den mot marken tills han lugnat sej. När han väl stillat sej så ska man släppa taget och ställa sej upp och "flaxa" med armarna. Ja just det, ARMARNA!! Precis som fåglarna gör. Då läser tuppen av att det är fullkomligt stenkört att bråka. Kunde inte låta bli att notera alla fåniga bilder som flög förbi i min skalle då jag läste texten ;0) Föreställ Er en flaxande mirakelmalin... Jösses va ocoolt!! Kramas <3


Carro -The Lantismamma säger:

Skrattar så jag nästan pinkar på migasg Du är för go!!!

2009-04-27 | 19:53:43 | Bloggadress: http://lantismamman.blogg.se/
Jennie säger:

Hahahaha.....detta vill jag se på film! Jörgen måste filma dig när du leker stortupp sen...ha ha,vilken syn:P

Kramis

2009-04-27 | 20:01:39 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Greta säger:

Asgarvar :-)

Men det låter helt troligt att det är så man skall göra, Jag fick bete mig som en "sur märr" Då jag uppfostrade våran lilla hingst bara för att sätta han på plats på hästars vis.

Så sätt lite flax på dina "vingar" när tuppfighten kommer.

Ha en bra morgondag.

2009-04-27 | 22:19:39 | Bloggadress: http://morgonstund.bloggsida.se
Jennie W säger:

Jösses det vill jag se!!! Vi ses på onsd:) Kramis

2009-04-27 | 22:55:33
Daniel säger:

Vilken flaxande syn! :)

2009-04-28 | 08:15:22 | Bloggadress: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: