Ajjjjjje ;0§

Idag är det ingen vidare glad och pigg Malin som skriver. Fick känning av urinvägsinfektion igår kväll och det tog inte lång tid innan jag packade väskan och "flyttade in" på toan. Har alltså inte kunnat sova en endaste blund på hela natten. Sååå frustrerande när man vet att man inte kan få medicinen mailad till sej över datorn. Ringde sjukvårdrådgivningen och berättade om graviditeten och om hur jäkla ont jag hade. Kissar blod som känns som vass och taggig taggtråd. Han tyckte att jag skulle försöka låta natten gå och dricka så mycket som möjligt för att skölja ut det onda. Om jag fick feber som tilltog och ont bak i ryggen så skulle jag åka in på en gång. Han ordnade mej i alla fall en tid på jouren nu klockan elva, så hoppas bara att jag inte behöver sitta och vänta länge, för detta är ren tortyr!! ;0( Den gulliga killen önskade mej lycka till och även lycka till med barnet. Ska försöka göra mej i ordning nu och dricka mera vatten. När jag kommer hem igen så är det JAG som fixar hem tranbärsjuice i massor!! Ska dricka detta nu i förebyggande syfte har jag bestämt. Det finns inget vidrigare och ondare än en riktigt ARG Uvi!! Hörs senare...


Föreställ dej känslan av att kissa ut nåt sånt här... ;0(


AKP säger:

usch !! Jag lider själv av ständig urinvägs typ två ggr om år. Det är FRUKTANSVÄRT!! Sist hade det gått så långt så jag "läkte" hela tiden. I väntrummet på akuten fick jag stoppa i ett trosskydd för jag kunde bara inte hålla mig EN ENDA sekund :S

Men efter 1-2 dagar med penicilin är det som bortblåst, SOM TUR ÄR!! Hoppas det går över snarast! Lider med dig =(( KRAMISAR

2009-12-27 | 12:59:00 | Bloggadress: http://akp.blogg.se/
Des säger:

Krya på dig gumman, hoppas det går över snart...

Kramar om<3

2009-12-27 | 14:18:24
Ida säger:

Fy sjutton, lider med dig och hoppas att du bättrar dig fort! Har aldrig haft uvi, men det är lite av min skräck!!

2009-12-27 | 15:13:15 | Bloggadress: http://idisenochlivet.blogg.se/
Jennie <3 säger:

Men usch,stackars dig vännen...=(

Aldrig haft urinvägsinfektion så jag vet inte hur det känns....men din beskrivning av det lät inge kul alls,aj =O

Hoppas det blir bättre snart!

Kramar!

2009-12-27 | 15:23:28 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Greta säger:

Usch det lät tråkigt hämskt, hoppas det går om fort.

Tack för din kommentar, timmerväggar är fint men jobbigt att få det bra.

2009-12-27 | 16:40:38 | Bloggadress: http://morgonstund.bloggsida .se
Mija säger:

Usch, va jobbigt. Hoppas det känns bättre nu?!

Dricka mycket, och gärna syror brukar vara bra, men det vet du ju redan. Jag lider med dig. Stå ut.



Massa kramar från mig

2009-12-27 | 19:02:08 | Bloggadress: http://mammamija.blogg.se/
Carro - The Lantismamma säger:

aj aj aj!! Det där gör ont:-( Har själv haft det! C-vitamin brustablett brukar man köra till hundar. Kanske även hjälper för oss tvåbenta? Kram Carro

2009-12-27 | 20:17:25 | Bloggadress: http://thelantismamma.blogg.se/
emma säger:

hej malin, jag harm ed haft problem med urinvägs infektioner. men just nu är det som bort blåst, jag har ätit några tranbärskapslar som finns på hälso kosten. Det rekomenderar jag varmt. Det har hjälpt mig att få bort besvären. kram

2009-12-28 | 08:51:23
Malin svarar... <3 säger:

Tack för tipset Emma!! ;0)Tack till Er andra också!!Allt är absolut värt att testa <3

2009-12-28 | 08:55:13
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: