Onsdag 28/1 2009

Äntligen Onsdag igen ;0) Onsdagar är numera = hästar, stallet och en ny ridlektion för L & B. Idag är det deras tredje lektion, och eventuellt så kommer moster Stina www.stinalee.se  att följa med oss dit. Men först ska vi till vetten och ge Victor sin 1-års vacc. Gårdagen bestod av assistentmöte, promenad och städning här hemma. Hallen ska nu få sej en rejäl ansiktslyftning. Nu har vi ÄNTLIGEN nått fram till det lite mer roliga arbetet. TAPETER, GOLV och DÖRRAR ;0) Det är nu som man verkligen börjar fundera på vart skåpet ska stå. Närmare bestämt vart datorn ska stå. Helst skulle jag nog vilja kasta ut den genom fönstret för den gör sej inte nånstans enligt mej. Men vi får väl ta en sak i taget och LYSSNA på varandras önskemål och idéer.

Meningen är ju att det ska få vara en liten mysig tv-hörna där uppe, och då vill man ju inte förstöra det mysiga med att övermöblera med en ful dator heller. Jörgen vill placera soffan så att man SER ut över samhället, och jag hade siktat in mej på att ha den mer i hörnet så att man möts av den då man kommer upp. Man vill ju att rummet ska se stort och luftigt ut ju. Vi bestämde oss i alla fall för att frysa möbleringstankarna ett tag. Vi har ju som sagt inte riktigt nått fram dit ännu så vi har ju tid på oss att fundera, och när vi väl kommit så långt så får vi väl bara testa runt lite.

I kväll är det spännade på burken. "Det okända" var väl ikväll, eller har jag helt fel nu?! Om inte så vet jag en som ska titta ;0) Jag älskar såna program!! Såg ni förresten på Bondebröllopet i förrgår?! Gud så vackert det var!! Måste nog erkänna att jag fick stor lust att gifta mej. Jag kommer inte att sjunga nån sång, det kan jag lova. Men jag kommer att vara RIKTIGT jäkla mirakelvacker, så mycket kan jag lova!! Klänningen hon bar var ju helt underbart fin. Jag gillar de lite enklare och stilrena klänningarna. Inte en massa onödiga krussiduller som bara stör, och jag vill INTE se ut som nån gräddbakelse heller. Om jag gifter mej så är det för det fina minnets skull, och för bröllopsfotot ;0) Visst vore det skoj att få se mirakelbloggens Malin som en tillfällig liten prinsessa?! Vad tycker du om bröllop och allt som denna dag för med sej. Vad är viktigast? Hur förändrar det er relation till varandra?

Hur ser ni på att så många väljer att gå skilda vägar?! Känns det inte lite futtigt då?! Man kan ALDRIG lova att älska nån till DÖDEN skiljer en åt, men man kan LOVA att KÄMPA och FÖRSÖKA att ha det så bra det bara går. Att stötta varandra i när det blåser vilda stormar runt omkring. Man måste ändå alltid minnas att vi trots allt lever VÅRT eget liv, fast vi bara valt att göra det tillsammans med någon.Vi bär själva ansvaret för vår lycka och hur vi mår. Hur mycket tycker ni att man ska kämpa innan man väljer att ge upp?! Tror ni att folk ger upp för "lätt"?! Hur ser ni på barnbiten?! OM man väljer att dela på sej, hur gör man det bäst och lättast för barnen?!
Många och svåra frågor... Fundera och SKRIIIV!!!
 
Enligt prästen som döpte Rasmus (som numera är död och begraven) så levde vi nog faktiskt lite i synd. Om jag gifter mej så kommer det inte att förändra nåt mellan oss. Vi kommer att kämpa för kärleken lika mycket då som nu. Att sätta barn till världen är ändå det största, och den biten har vi ju redan avklarat. Hur ser du på allt detta? Är det bara fånigheter som kostar pengar? Hur kan man gifta sej billigt? kan man plocka maskrosor till brudbuketten, och dra en sopsäck över huvudet?! Fundera och berätta!! Berätta gärna om ditt eller någon annans bröllop. Själv så har jag inte varit på speciellt många faktiskt. Min fastrars (Trude och Susanne) och så på Jörgens brors bröllop. Hur många har du varit på?! Vad var det finaste och mest speciella?!



Carro säger:

Som du redan vet Malin så var jag jättebesviken hur vårat bröllop blev. Vi hade ju det i samband med att Tindra skulle döpas. Bröllopet blev mer som ett dop. Det var ingen som helst feststämning över det. Jag gillade inte ens buffén som vi bjöd på. Däremot hade vi en jättegod bröllopstårta och jo jag tycker att jag var jättefin den dagen. Jag hade en väldigt fin enkel bröllopsklänning utan en massa krussiduller som du skrev;-) Vår vigsel var väl okej förutom att prästen var en tråkig kärring på 80+ som var senil och glömde av en psalm vi skulle sjunga...Vi fick inte heller kyssas i kyrkan!!! Men det sket jag i , det gjorde vi ändå när hon vände ryggen åt. Bröllopsfesten hade ingen dans, ingen la typ märke till när vi skulle skära upp bröllopstårtan, då satt alla och tjötade så jag fick typ skrika halllååååååå för att alla verkligen skulle kolla...Nej fy vad ledsen jag blir när jag tänker på denna dagen. MEN jag och Mike har bestämt oss för att vi skall göra om denna dagen och vi skall göra det i år! I år har vi varit tillsammans i tio år och gifta i fyra. Jag känner att jag/vi vill uppleva den där dagen som alla andra får. Så vi kommer anordna en bröllopsfest som heter duga;-) Så kommer vi på något sätt att förnya våra löften igen. Jag såg oxå bondebröllopet och jag tyckte det var jobbigt för mig att se på, just den biten när hon provade brudklänning och hennes mamma satt där och talade så fint om sin dotter och hur mycket hon älskade henne. Det är tyvärr något som jag själv aldrig kommer få uppleva då min mamma har valt att inte ha kontakten kvar med mig längre...Felicia frågade förresten om mormor var död...Det säger väl en hel del...Nåväl..Självklart hoppas vi att det blir ett Mirakelbröllop!!! Du skulle vara såå fin min goa Malin<3 Kram Carro

2009-01-28 | 09:49:25
Gabbi säger:

Brudbuketten behöver du väl ändå inte oroa dig för;-) Den står ju jag för!!! Ska bli kul med inbjudan, om ni gör det nu så kanske Mathias får tummen ur!!

Jag gifter mig pga av mga ting, kärlek, för att få vara prinsessa för en dag och JURIDISKA skäl!

pöss vännen löve you

2009-01-28 | 12:40:04
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: