Gamla vänner och kall snö...

Ja nu jäklar kommer det visst snö och grejer från vår kära himmel. Det vore ju skoj om det kunde lägga sej lite så ungarna kan släpa med sej sina fröknar till den roliga pulkabacken ;0) Gårdagen bestod av MYCKET motion. Jag gick vår runda på ca 5 km (måste mäta lite mer noga så jag vet) hela två gånger, och ännu en långpromenad när jag kom till jobbet på eftermiddagen. Pratade förresten lite snabbt med ett par grannar till oss på den sista promenaden. Det är ett lite äldre par som har en jättemysig häst i sin hage. Varje gång jag går min lilla runda (som jag även kallar för "Jorden runt") så brukar jag växla några snabba ord med denna urgoa ponny. Jag har länge misstänkt att den där hästen KAN vara nån jag kände en gång, och igår fick jag chansen att fråga ägaren om det var som jag trodde, att jag och tottisen setts förr  nånstans... Gissa vad?! Det var ju precis just så!! Jag och min pälsiga vän hade nåt ihop trots allt. Vi hade faktiskt lite gamla goa minnen ihop från den där tiden då jag i stort sett bodde i stallet. Det var ju ingen mindre än gamla Silversnurra som stod där och glodde så igenkännande var gång jag gick förbi. Silversnurra, även kallad Kathy hade hunnit fylla hela 30 bast!! Ingen dålig ålder för en häst ska ni veta. Tänk så många minnen hon bär på, precis som jag. Ett av de minnena innefattar mej. En liten smal och smått nervös tjej som skulle till att göra sin absolut första tävlingsdebut. Det var jag och Kathy som skulle göra succé. Om vi gjorde nån succé minns jag inte riktigt, men missminner jag mej inte helt, så tror jag i alla fall att vi fick en blåvit rosett. Tiden går verkligen snabbt. Både jag och Silversnurra bär nu gråa hår... Fast mina vill jag helst inte kännas vid. Nu ska göra klart min lilla frukostlåda till jobbet, och efter det så är det dax att sätta sej i kalla bilen och köra till jobbet. Ha nu en kalasfin dag och var rädda om tiden, livet och varandra!!
Massor med mirakelkramar till Er alla <3



Carro säger:

Åhh vad fint du skrivet! Sitter här och blir tårögd! Som en novell ur Min Häst ju;-) Härligt!!! Du får ta en bild på ponnyn nästa gång! Kramar Carro

2009-01-19 | 09:40:53 | Bloggadress: http://viktblogg.blogg.se/
Jennie säger:

De va väldans va de va långt ner till kommentarerna....:)

Nää va härligt att få träffa en sån gammal kär vän...<3 Håller med ovanstående,vi vill hemskt gärna se ett kort på silversnurra....:)

Kramisar

2009-01-19 | 16:03:04 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: