Lite om Torsdagens köksmöte i Kvänum...

Har ju inte blivit speciellt mycket tid för bloggning det sista, så jag tänkte att jag skulle berätta lite kort om vårt "köksmöte på Kvänums Kök i Torsdags. Tro det eller ej, men vi KOM faktiskt i TID till detta mötet. Christina som inredaren hette, hälsade oss varmt välkomna. Jag är verkligen jätteglad att det blev just HON som vi blev inbokade hos. Det kändes som vi förstod varandra helt och hållet redan från första stund, lättsam och mysig. <3

Vi slog oss ned med våra välfyllda påsar och började med att plocka upp våra husritningar, kameran (som innehöll lite nytagna bilder på huset och det nya köksskalet). Jag hade även plockat med mej lite andra bilder på kök som känns intressanta. Allt för att det skulle bli så lätt som möjligt att visa vad just vi vill ha för stil. Vi kan väl säga som så här, inredarbruden hade gjort detta förr!! Super duktig på alla sätt, och noga. Hon skrev upp alla mått och lyssnade noga på alla våra önskemål. Ni ska veta att ett sånt här möte lätt vinglar iväg åt alla möjliga håll och kanter, så att behålla fokus och den så kallade RÖDA tråden är jätteviktig. Självklart så lyckades C med detta rätt av ;0) Att tex. springa iväg för att VISA en viss typ av bänkskiva, lucka eller detalj kan ju lätt göra att man tappar tråden lite granna.

Det är skiiitlätt att man seglar iväg lite för mycket och pratar sånt som kanske inte är super viktigt just i detta skedet. Fast visst, bortkastat blir det ju aldrig. Att  tex micron gör si och så många uppdrag per dag kan ju verka helt ointressant, men egentligen inte. Det är ju faktiskt antalet uppdrag per dag som får avgöra dess placering senare. Det är MASSOR med grejer att ta hänsyn till när man planerar ett kök, mer än man kan tro. Vårt främsta önskemål är att köket ska kännas TRIVSAMT och rymma MÅNGA. Vi funderar på en lösning som kommer ge oss allt det där, och förhoppningsvis lite till. C ska skissa på förslaget så får vi se vart det bär iväg sedan.

När vi nästan två timmar senare var klara, så var det dax att njuta av lite god fika i deras mysiga café. Jörgen och jag var otroligt nog ganska så överens om det mesta där inne, härligt ;0) Vi har hittat ett kök (el. faktiskt två snarlika) som vi känner starkt för båda två. Om ca 1½ vecka så ska vi träffas igen för att kolla på de förslag och skisser hon gjort. De har nästa lev. i September, så hoppas nu att allt klaffar. Dax att fylla kaffekoppen kära vänner, och så ska det bli det mys med missarna ;0) Fick en helt okey lön denna månaden så nu funderar jag starkt på att köpa mej den där kameran som jag har trånat efter så länge. Hade varit så himla skoj nu när Fia och Stina ska få bebisar och allt ju. Hade faktiskt som förslag att följa med och fota hela Fias förlossning, det hade vart nåt det!! Tänk va fina bilder det kan bli!! Frågan är bara VAD man ska ha för nån... det är en hel djungel där ute ju ;0§ Några tips på bra kameror och VAD man bör tänka på när man väljer?! SKRIIIIV och berätta snälla <3



Carro "The Lantismamma" säger:

Kameran du visar på bilden skulle vara jättebra för dig malin! Sen är ett bra objektiv a och o! Kram!!

2009-06-27 | 10:49:09 | Bloggadress: http://lantismamman.blogg.se/
Desirée säger:

Dom jag känner som har den kameran är supernöjda. Den hade jag tänkt mig först innan min Nikon.

Tisdag blir kanon, jag hämtar barnen vid halv ett på dagis, så jaär hos dig(?) kl.13 om det går bra?!

Kram

Kram<3

2009-06-27 | 15:59:08 | Bloggadress: http://lifetakesaturn.blogg.se/
Malin <3 säger:

Blir bra det Des. ;0)

2009-06-27 | 18:06:06 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Gabbi säger:

Nikon absolut bättre!!!! pöss när kommer du på besök??

2009-06-27 | 20:59:45
Matilda säger:

Jag har en Nikon D40 som jag är toppennöjd med. Härlig baskamera, som går att bygga på och göra lite mer avancerad om man vill! Lättanvänd och bra grepp :) Kram!

2009-06-30 | 20:14:43 | Bloggadress: http://matildalovisa.blogspot.com
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: