Äntligen, idag kommer faktiskt rörmokaren!!

Ja nu läste ni rätt kära vänner, idag är det dax att fixa till det sista på rummen där uppe så Jörgen kan börja snickra på RIKTIGT. Han ska även få sätta upp termostaten till golvet i tvättstugan. Det flödar ut lite för mycket värme där just nu, bättre blir det när man kan reglera lite som man vill. Förövrigt så är allt bara toppen. Mirakelmalins humör är bättre än bäst ;0)
Igår hade jag värsta jobbardagen här ute på gården. Om ni har tur så kan det hända att jag lägger ut en liten bild på mitt arbete i helgen. Vad jag har slitit med...?! Jo det ska ni få höra ;0) Jag har fixat till marken där den kommande hönapönagården ska vara, och intill den så har det blivit en supermysig grillplats (som jag hoppas att vi kommer att kunna testa så snart som möjligt). I vår trädgård ska det finnas en myshörna för varje stund. Morgonmys, eftermiddagsmys, lite- senare- på- dagen- mys, och så givetvis kvällsmyset. Det är så jäkla skönt att bara få vara här & nu. Sten för sten och stock för stock, och helt utan någon tid att passa. Ungarna serverar kaffe mellan varven och så njuter vi i solen. Det är ju detta jag alltid har velat ju, landet, solupp och nedgång, hönor  (snart) och lugn. Tänk att man äntligen hittade ett ställe lite utanför som har just det där ;0) Rådjur finns det också gott om, ett helt gäng. Snart kommer alla underbara vitsippor i "vår" skog också, kan man önska nåt mer?! Livet och ljuset kommer tillbaka, sakta men säkert. Morris (vår kattgäst) mamma (min mor) kom hem ifrån Egypten igår kväll, så snart kommer han att flytta tillbaka hem igen. De hade tydligen inte gjort mycket mer än ätit under den där semester, maten var ju med i priset och serverades i mängder och OFTA. Det finns säkert risk för "lite MER Mamma" nu ;0)
Dax att dra till jobbet nu!! Hörs lite senare <3 Kraaamas!!


Solen är stark...

Denna fikan bjöd ungarna på igår ;0)



Jennie säger:

Åååhh va roligt med höns!!!

Så där planerar jag trädgården oxå....ska finnas mysiga platser överallt att bara slå sig ner på när man känner för det...:P

Kramisar

2009-03-21 | 00:39:43 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Desirée säger:

"A´la Pettson & Findus" hihi

Tror dina gullisar blir smittade om vi ses på måndag el. tisdag, Colin får bara mer och mer stackaren. Liam har klara sig jättebra, fast man kan ju tro att han ska "dö" ibland, så gnällig är han. Det blir verkligen värre ju äldre dom är....;-)

Ha en underbar dag gumman!!

2009-03-21 | 06:39:27 | Bloggadress: http://lifetakesaturn.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: