"Jimmy Midnigth" äger!!

Idag var det Jimmy och Ludde som mina ögon föll mest på. De var så himla fina ihop!! Jimmy är ganska så ny på ridskolan och verkar tycka att "ridskolelivet" passar honom ganska så bra. Det går inte att göra mycket annat än att just ÄLSKA honom för han är så liten och nätt, och med en massa go energi. Han är nästan precis som mitt gamla russin "Rina Girl" som jag hade för en herrans massa år sedan. Rina var ett härligt litet krutpaket, och som hoppade de mesta som kom i vägen. Det enda man fick se upp för med henne var när vi var ute i skogen, för där låg nämligen hela hennes fokus på att det skulle gå undan ;0) Om det dök upp ett träd eller två, sket hon blanka FAN i ;0§ Så man fick banne mej se upp om man ville behålla sina ben och sin lilla överkropp. Hon var en stenkul häst som jag aldrig glömmer. När jag tänker efter så glömmer jag nog inte en endaste häst som vi har haft. Alla var speciella på sitt sätt. Ja ni märker ju själva hur attans lätt jag fastnar i denna "hästiga" period av mitt liv. Sicken himla tur att jag får följa med ungarna till stallet nu varje vecka ;0) Dagens lektion gick i alla fall jättebra. Betty fick sin Teddy och Ludde sin Jimmy. Idag travade allihop på en gång, och helt utan problem. Nu är de lite fler barn i gruppen också, så de får ha lite koll på hästrompan framför. Som avslutning så fick de rida ut en kort liten tur. Underbart och nyttigt för både häst och ryttare <3 Här kommer ett par bilder på grabbarna!! Jimmy Midnigth & Ludde Emanuel ;0)


Visst är han supercharmig den här lille Jimmy?!


Carro -The Lantismamma säger:

GUD VILKEN SÖT HÄST OCH VILKEN GULLIG RYTTARE;-)

2009-03-25 | 20:22:18 | Bloggadress: http://lantismamman.blogg.se/
Jennie säger:

Men så fina tillsammans....:)

Kramisar

2009-03-25 | 20:54:47 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Desirée säger:

Men guuuud så söööööt!!

2009-03-26 | 09:22:08 | Bloggadress: http://lifetakesaturn.blogg.se/
Jennie W säger:

Åhh vad fina de är tillsammans!!!!! Massa kramar till hästkillen L o h-tjejen B!!!

2009-03-28 | 10:40:33
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: