En mysig tur till Ikea idag <3

Nu har vi äntligen fått köpt badrumsskåpet med den "rätta" bredden. Inte nog med det, vi fick köpt två skötbord också ;0) Vi valde det enklaste som de har där på Ikea, "snigel" tror jag den heter. Ett till ovanvåningens wc/dusch och ett till badrummet där nere. Skötborden kostade endast 299 kronor styck, visst är det billigt?! Jörgen ska fixa dit ett extra hyllplan på dem bara, så det ryms lite mer än bara blöjor där under. Köpte även deras skötbäddar, med tillhörande "gullunge" överdrag. Tror faktiskt jag börjat få in lite av den där viljan att "boa" som så många gravida upplever. Att få ordning och reda innan bebben kommer känns mer och mer viktigt.

Ikea är nog förövrigt de gravidas mecka, för GUUUD så många magar man ser överallt, och alla är dom olika. Nån är liten, kort och putig, en annan är JÄTTEputig och ser nästan lite overklig ut. Somliga är stora och vankar som ankor, och andra är smidiga till tusen och nästan springer fram mellan avdelningarna. Idag var jag en av de lite mindra smidiga tror jag... Welma har nog kanat sådär långt ned igen och summan av detta blir ganska många men korta kisseribesök. Jag har i alla fall hittat en modell som gör att det känns lite lättare när jag ska kissa. Sitter jag lite snett lutande så känns det inte som hon tynger ned på samma vis. Alla sätt är bra utom de dåliga ;0P 

Det som kan upplevas som 3 liter, visar sej oftast bara vara ½ dl, max. Men som Mija skrev i kommentaren till bilinlägget nedan, bäst att njuta av allt det där nu medans jag kan, för snart är magen och graviditeten "bara" ett mysigt minne <3 Känslan av att ha en inneboende liten människa i sej är helt jäkla magisk. När vi åkte hem idag så kände jag hennes lilla kropp så himla tydligt under min hand. Vi (jag & Jörgen) gissar att det var ett litet ben/knä... en märklig känsla att kunna "ta" på sitt barn genom den spända magen.

När man försiktigt tryckte till så fick man en kort stund efter, ett litet bufflande tillbaka. Tror att hon börjar bli lite medveten om Oss här ute nu. Tänk vad hon måste fundera på allting där inne?! Vilka vi är som pratar, skriker och skrattar så mycket där ute... <3 Idag är det 87 dagar kvar tills du får veta, i alla fall till beräknad förlossning. Jag gissar att du kommer innan. Dax för mat nu...


Vi funderar i alla fall en hel del på Dej nu, och längtar MASSOR!! <3


Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: