Vill så mycket men hinner så lite ;0/

FöräldraLEDIG?! Nja, vidare ledig är man ju inte precis. Dagarna springer på i rasande tempo och alltid är det nåt som ska göras. Att vara någons mjölkfabrik är rätt så tidskrävande bara det. Vovven ska ju ha sitt med promenader, och huset med. Man får helt enkelt prioritera lite om man ska få allt att flyta. Min syster Fia har lärt mej att tänka; "M-A-T-O-L-J-A" när saker och ting känns liite mycke. Så nu mina vänner, nu tänker jag matolja rätt så ofta ;0) Det är bara att inse att jag inte KAN hinna med allt jag vill och önskar. Huset kan inte se tipptopp ut varje dag, även om jag VÄLDIGT gärna skulle vilja det. Jag blir nämligen värsta surtanten om det blir för rörigt, och då är jag inte rolig för någon, inte ens mej själv. Meeen som jag känner nu så handlar det mer om att ha det "lagom" på varje konto. Lagom städat... (i alla fall så man har skiten under kontroll). Jag ska vara lagom sleten och lagom i ordning, lagom mycket tvätt i fåtöljen (alltså INTE så berget tippar över och ramlar ned på golvet). Jag ska ha ROLIGT och NJUTA (tro det eller ej). Jag ska vara en lagom snäll och bra mamma. Jag ska ha lagom mycket spya på axeln och benet (brukar liksom rinna ner likt en liten bäck). Jag har helt enkelt kommit så långt att jag insett att man inte kan göra mer än sitt bästa. Man kan inte leva utan att ha lite skoj mellan varven, det har jag också lärt mej!! Att skratta är A och O. Min syster Fia brukar förse mej med den biten. Knastanten Fia är nämligen smått tokig. Igår körde hon tex inte husvagn eller släp som andra kanske gör. Nä syrran kör annat hon, hon kör sopor. Vill ni veta mer så kolla in bilden i hennes blogg. Eftersom jag nu lovat mej själv att vara lite lagom, så ska jag nu återgå till huset igen. Jag har MAAASSSSOR att skriva om men måste nog hejda mej till ett senare tillfälle. Strax ska barnen hämtas och tiden springer... Jag tror jag säger "matolja" och njuter av det ;0P Livet lever and I love it!! Vi hörs...

 Olivolja går nog också bra... <3



Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: