Dax att kavla upp ärmarna...

idag är sjukstugan stängd och jobbet kallar. Gallontet som kommer när man minst anar det, dök ju upp lagom till fredagskvällens arbetspass. Tacka Gud för min mors sköna värmedyna, och tacka sängen och soffan för den goa avlastningen. Det stör mej så otroligt mycket att den där ultraljudstiden på gallan bara försvann sådär.

Ja ni kanska minns att jag i stället fick en RÄKNING på missad sjukvårdsbehandling?! Postgången måste ha strulat för jag såg då aldrig röken av nån kallelse. Efter nästan 6 månaders väntetid så är det väl självklart att jag skulle gått om jag hade vetat. Nu får jag åka in akut nästa gång det kommer och inte vill ge med sej.

Denna gången räckte det som tur var med alvedon, sängläge och värmedyna. Illamåendet som kommer i samband med det onda, går väl inte att göra speciellt mycket med. Bara att stå ut och se glad ut. Nu är jag i alla fall på G igen och det onda är borta för den här gången.

Svärmor var förresten här och hjälpte Ludde och mej med ett litet brödbak i nya maskinen. Den var perfekt för ändamålet. Det glutenfria mjölet rök inte ett dugg ;0) Vi gjorde inga småbröd denna gången, utan det allra enklaste, i en långpanna. Supersmidigt när man inte ens behöver "ta i" själva degen (som oftast är rätt kladdig som glutenfri).

Nu har jag lovat mej själv att baka betydligt oftare. Maskinen ska jäklarimej få göra nytta här hemma!! Ringde in en ny beställning på glutenfria varor åt Ludde i Torsdags, och med den beställningen kommer massor med nytt och härligt mjöl. Dax att dra till jobbet nu... ses och hörs.


Ludde <3


Jennie W säger:

Skönt att du mår bra nu!! Låter smidigt o baka bröd m bakmaskinen. kram

2010-03-01 | 10:06:30
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: