Idag är det dax för besök på Mvc <3

Detta är det första besöket sedan inskrivningen, så förhoppningsvis så blir det lite "mäta-magen" och lite "lyssna-på-bebishjärta". Har faktiskt helt glömt bort vad man BRUKAR göra på de där kollerna. Blodtryck och Hb borde kanske kollas med, vi får se. Jag äter ju fortfarande mina järntabletter (Niferex) och så självklart folsyra.

Mår som en prinsessa för övrigt. Det är klart, tröttheten hänger ju i lite väl mycket fortfarande, men det är väl bara nåt som är ganska så normalt med tanke på mitt gravida tillstånd. I morses vaknade jag som vanligt av att bebben buffa runt och höll på där inne. Jag älskar verkligen när han/hon väcker mej på det där viset, ren magi ;0) När det är helt lugnt och stilla där inne så är det nästan så man börjar undra fall jag bara gått och inbillat mej alltihop.

Fast att snart halva tiden har gått, (är i vecka 18+6 idag) så känns det fortfarande VÄLDIGT overkligt!! GRAVID var det absolut sista jag trodde att jag skulle bli. Vi har börjat prata och tänka namn en hel del nu och vi är ganska så överens om vilka som står högst på listan. (Nån som såg Solsidan i helgen?! Billie finns INTE på listan ;0)) "Thelma" är väl det enda namnet som Jörgen inte riiiktig är med på, men vi får se. Än har vi lång tid kvar innan bebben måste namnges.

Finns som sagt många tänkbara namn på listan. Pojknamn finns allt där också, men på nåt konstigt vis så känns människan i magen liiite mer som en flicka än en pojk. Det har väl förmodligen med de där tre små strecken på rutin ultraljudet att göra. Googlar man på Ul-bilder på kön så dyker strecken upp lite var stans, testa så får ni se.

Den 19 Mars får vi förhoppningsvis vårt svar. Tjej eller kille?! <3 Skulle man ha sån otur att man inte kan se pga taskigt läge, så får man tydligen komma tillbaks för ny koll vid ett annat tillfälle. Med tanke på att vi har drygt 10 mil till Emmakliniken så får du väldigt gärna visa upp de privata delarna för mor & far redan den 19:de  ;0P






Carro-The Lantismamma säger:

Hur gick besöket nu? Jag skall dit i morgon halv tolv och längtar jättemycket. Bara att få höra bebbisens hjärtljud kommer ju vara magiskt! Kan vi inte ta en fika på nordpolen nån dag? Det var ju nån mer i närheten som var gravid. Malin G,hette hon så? Skulle vara så roligt att träffas med våra magar och tjöta gravidsnack! Kraam!!

2010-02-16 | 17:35:53 | Bloggadress: http://thelantismamma.blogg.se/
Olessia säger:

snygg blogg

2010-02-16 | 17:40:36 | Bloggadress: http://www.finest.se/olessia
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: