Hon hittar visst inte riktigt... Bf+3 (Grav.vecka 40+2)

Damen i magen verkar ju trivas på tok för bra där inne. Igår kväll när vi  försökte se en film jag och Jörgen, så passade bruden på att både synas och kännas lite extra. Vi skulle väl kunna säga att det var ormgrop gånger tre där inne. Ben, armar.. ja allt bara fladdrade omkring. Tror till och med att hon låg och blåste bubblor vid nåt tillfälle. Det var i alla fall precis så det kändes. Hon ligger ju med panna och ansikte mot min högra sida sa Bm och läkaren på sjukhuset, och det var precis DÄR som det bubblade till då och då. Vem vet, hon kanske faktiskt börjar bli lite rastlös ;0) 

Gårdagen bestod alltså av många onda värkar. Dock ej några regelbundna som tog oss vidare. På kvällen kom de allt tätare och kraftigare IGEN. Självklart så började jag ju hoppas. Kanske att det skulle kunna få bli en liten nattlig förlossningsresa ändå. Gick upp och lade mej direkt efter filmen, cirka 01.20. Tänkte att det var bästa sättet för att få tiden att gå och värkarna att bestämma sej. Värkarna avtog något och mirakelmalin lyckades somna.

Jag tror det slutar med att vattnet helt plötsligt går, eller att jag får två, tre värkar som liksom inte släpper alls. Det var ju så det blev den där kvällen då L & B skulle födas. Fick EN monstervärk som vägrade ge med sej. Den var så helgrym och bara knep, drog och knep. Ja den var TORTYR rent ut sagt!! Men sen öppnade den upp mirakeldörren också. Det blev tio centimeter på VÄLDIGT kort tid där. Minns hur hela min kropp satte igång och skaka. Kroppen kände på sej att nåt skulle ske. Precis SÅ tror jag att det blir... men vi får se. Hon kanske går och väljer ett helt nytt sätt som "sitt". 

Syster Stina är nog allmänt frustrerad nu. De ska nämligen tillbaks till Malmö över helgen. Bara för helgen, men ändå. Hon KAN ju välja att komma ut just DÅ, så jag förstår mycket väl om hon känner sej orolig. Hon kommer åter på Söndag igen, så vidare värst länge blir de ju inte borta. Annars är allt okey här hemma. Ludde & Betty fick nya cyklar igår, så dem fick vi testa en sväng på kvällningen. Ja, faktiskt Jag också ;0) Kan faktiskt cykla fortfarande ;0) Man får bara cykla med benen brett isär. Welma både cyklar, simmar, städar och går med sin mor på dagarna. Vill man inte komma ut så får man helt enkelt hänga med på de aktiviteter som bjuds. Idag ska Beata sova över hos en klasskompis. Spännande såklart!! Ludde ville sova över han med, hos kusin Noel. Hörs lite senare... <3

 


madde säger:

håller tummarna för att det är riktigt på gång nu.

kram!

2010-07-17 | 10:44:59 | Bloggadress: http://sadeyedladyofthelowlands.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: