Laddar energi med kycklingsallad...

Har just satt i mej en kycklingsallad som Jörgen kom hem med. Syrran prata nåt om att det var viktigt att ladda, så det var väl bäst att lyda den blivande barnmorskan. Det fortsätter (ursäkta mitt smått vidriga ordval) "slemma på" där nere i undervärlden. Proppen som sett till att Welma varit säker från bakterier och annat, verkar nu ha gjort sitt. Värkarna kommer och går, men tyvärr inte så regelbundet som jag skulle önskat ;0( Jag får väl försöka hålla modet uppe ändå. Hoppas att vattnet går rätt som det är för då vet man i alla fall att man får ta sej en tur in för koll. Min erfarenhet är att vattenavgång drar igång hela förlossningen rejält snabbt. Sist när Ludde & Betty skulle födas så gick vattnet i Grästorp på väg in till Näl. När vi sedan var framme på sjukhuset så visade det sej att jag redan var fullt öppen, alltså tio centimeter. Ska städa klart huset nu och kanske testa trappan lite mer. Nu VILL jag verkligen komma igång på riktigt, hör du det Welmis?! Dra ur ploppen ur poolen nu är du snäll. Badtiden är ute och Mamma väntar <3



Tack för Ni tänker på oss... känner mej faktiskt lite starkare då <3



jessica säger:

Hoppas allt går bra, all lycka till er :)

2010-07-15 | 14:03:25
Anonym säger:

Tänker på däk mest hela tiden, spännande spännande!!

2010-07-15 | 16:01:24
Marja säger:

Mitt namn kom visst inte med, det är jag som tänker på däk.

2010-07-15 | 16:53:46
Desirée säger:

Håller tummarna om att det bara handlar om timmar nu, SÅ spännande!!

Lycka till<3

2010-07-15 | 17:03:46 | Bloggadress: http://lifetakesaturn.blogg.se/
Ellinor säger:

Tänk du lilla bebis vad glad du gjorde oss när du bestämmde dig för att flytta in i min lilla mage,

Kontraktet var redan skrivet å du skrev på med mycket kärlek omgiven av dig, Älskar från första stund, Visst ibland har du festat på rejält å sparkat å gurglat, Skräpat ner har du säkert oxå gjort där inne, Men allt går att städa bort. Men nu lilla bebis har kontraktet gått ut, Max 9 månader lovade du att bo innan du skulle flytta ut å krama oss på vägen. Så nu lilla bebis kräver vi att du flyttar ut ur magen min, för kontraktet har som sagt gått ut å hyran vill vi ha på utsidan nu!!

Du fått MAX ett par dagar på dig!! MVH // Mamma-Hyresvärd! (Tycker denna är såå bra) Kram å lycka till på Förlossningen!!

2010-07-15 | 20:12:38
Stina säger:

Jag har också ett vräkningsbrev liggandes på min dator, hihi. Här kommer det!



Kära bebis



BF-dagen är nu passerad varför vi, dina

än så länge tålmodiga föräldrar, nu ser oss

tvugna att informera dig om att hyreskontraktet

på din etta gått ut. Då önskemål om förlängning

av hyreskontrakt inte inkommit till oss senast tre

månader innan bf-dagen måste vi därför underrätta

dig om vräkning. Du har nu 24 timmar på dig att

lämna bostaden, utgången finner du strax söderut.

Skulle du trots detta inte lämna bostaden frivilligt ser

vi ingen annan utväg än avhysning. Vidare vill vi

underrätta dig om att parkeringsböter kommer att

utdelas samt trängselskatt debiteras fr o m idag.



Med vänlig hälsning

Dina föräldrar





2010-07-15 | 23:32:29 | Bloggadress: http://stinalee.se
Sofia säger:

Ja, tänk att jag tror att vi väntar på en liten vattenavgång nu, haha. Nä, vi väntar inte på vatten. Vi väntar på welma! Kom nu, det verkar bli dyrt annars =P. Böter och grejjer...

2010-07-15 | 23:45:40 | Bloggadress: http://sberg.blogg.se/
Gabriella säger:

Kikar in här det första jag gör när jag nu studsat upp ur min goa säng ;)

Hoppas att prinsessan kommit nu kanske... Men den som väntar på något gott...

Mina killar tog verkligen god tid på sig, en 10 dagar över tiden o den andra 11 dagar.

Tror dock inte att ni behöver vänta så länge, men jag vet precis hur det känns när det magiska datumet passerat!

Tänker på er ofta!

Stor kram

2010-07-16 | 07:51:51
Carro-The Lantismamma säger:

Åhhh,hur går det kära du?? Har Welma kommit än tro? Du skall tro att jag tänker på er när jag står i huset och tapetserar och målar! Stora kramen!!!

2010-07-16 | 08:07:42 | Bloggadress: http://thelantismamma.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: