Smått uppgiven... Bf+4 (Grav.vecka 40+3) 17 Juli 2010

Idag har ja en riktig jäkla KUK och RÖV dag ska ni veta. Jag är trött till tusen och har sovit helkass pga ganska så jobbiga förvärkar och en aktiv liten Welma. Blääää för denna väntan och blä för trötthet. Igår kväll var vi helt barnlösa här hemma och passade på att se en film som var sådär bra. Den var väl inte direkt skitdålig kanske, men RIKTIGT seg. Jag köpte även hem Willys absolut STÖRSTA ananas i går. Detta gjordes i hopp om att "starta upp nåt" som kaaanske  skulle kunna ta oss vidare till barnbördeshuset. Jag åt upp väl upp ungefär halva innan jag till slut sket i alltihop. Googlade nämligen fram att det visst skulle krävas typ 7 hela ananasjäklar för att ens vara i närheten av den dos som krävs för att ev. få igång nåt. Det hade säkert krävts minst tusen i mitt fall. Skitsamma, god var den i alla fall och mätt det blev jag. Har fortfarande värk i magen då och då. Slemmis fortsätter att komma, fast nu i lite mindre mängd. MÅTTE detta snart vara över så man får komma över på "babysidan" i stället för de gravidas. Jag är liksom mogen att ta steget över nu. Har (som ni vet) varit det i minst en vecka. Inte trodde jag att jag skulle göra mer än 40 veckor heller?! Återkommer när jag kan, orkar och vill. Kanske redan om en stund... Tänk vilken lycka att få berätta om att vattnet just gått ;0P


Nån som som har nåt/några bra filmtips att dela med sej av tro...?! 
Det är en sån dag idag, film & regndag. Massor med kramar till Er alla <3


Sara T säger:

Ja det är verkligen tråååkigt att gå över tiden när man inget hellre vill än att hålla sin lilla juvel i famnen! Men ta du och se en skräckfilm så kanske det blir fart på grejerna! Sberg ska se Shutter Island ikväll och jag tänkte följa hennes exempel och se densamma! =) KRAMAR!!

2010-07-17 | 16:23:15
Jennie <3 säger:

Usch nu tycker jag riktigt synd om dig Malin =(

Kom uuut nuuu Welma!!!!!!!!!!!!!!!

Tänker på er!

Kramisar <3

2010-07-17 | 16:24:31 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Marja säger:

Hoppas hon kommer snart tösa! Vet hur tröööökigt det är att vänta.

Kram <3

2010-07-17 | 16:26:57
Gabriella säger:

Skickar över lite tröstande kramar <3

Jag VET hur det är att vänta, även om man glömmer fort hur pissigt det var när bebis väl kommit...

Film är ju bra tidsfördriv, likaså lite bra böcker eller skojsiga tidningar.

SNART är väntan över!

KRAAAM

2010-07-17 | 16:30:33
Malin H säger:

Jag testade det med annanasen och både emil och nisse kom i gång på det,hihi.Jag åt annanas paj,men om det berode på annanas pajen vet jag inte.

Lycka till nu.

Kram

2010-07-17 | 16:35:19
Frida säger:

Hoppas hon kommer ut snart :) vågade Stina åka hem till Malmö över helgen?

2010-07-17 | 17:30:24 | Bloggadress: http://fridamfl.blogg.se/
Monika säger:

Jag kan ju så här lite anonymt berätta att efter en vecka över tiden så blev det en liten "färdknäpp". Jag var måttligt road, mannen sisådär lite lyckligare :O) ha ha, efter FEM minuter satte värkarbetet igång och två timmar efter vi kom in på förlossningen så föddes son nummer 2. Det gick igång på nolltid kan jag lova !

prova, värt ett försök

mvh monika

2010-07-17 | 20:50:14 | Bloggadress: http://www.monkansblogg.blogspot.com
Pyttianna säger:

Åhhh.. kan förstå att det är frustrerande.

Jag känner likadant men jag har inte gått över tiden än utan har två veckor kvar.. haha.. jag får stå ut och vänta lite till men jag skall hålla tummarna för att din förlossning går igång snart!



Filmtips alltså, jag såg snabba cash nyss den var faktiskt helt okej. :)

2010-07-17 | 22:04:31 | Bloggadress: http://www.pyttianna.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: