Snubbel och voltige...

I går fick ungarna testa på lite härlig voltige igen. Det var Jimmi Midnigth och den lite större hästen Laika som fick ställa upp. På Jimmi tränade man lite mer på sitsen än vanlig voltige. Voltigejorden hade endast Laika fått på sej. Jimmi hade sin vanliga gamla sadel. Snacka om att de får en helt annan sits så fort de kommer upp på större häst med större steg?! Betty sträckte så himla fint på sej, och Ludde med... tror jag. Hans sits kunde man inte se speciellt bra pga jackan. Beata hade lager på lager i tröjor i stället, så där såg man lite mer.

Galoppen på Laika kommer nog inte att glömmas av i första taget. Ludde flög fram som en söt liten cirkusprins. Mamma Malin stod på marken och gungade med ;0) Attans vad sugen man blir när man står där och ser på. Frihetskänslan är verkligen maxad i en sån galopp!! Avis till tusen får mamman som vanligt nöja sej med placeringen; marknivå. Fast den är rätt okey den med när jag tänker efter. Finns alltid nån liten mysig förälder att tjata med ;0)

På vägen hem så ringde sambon om vissa grejer som behövde inhandlas. Snabbt som ögat hoppa jag in i affären, och det skulle jag INTE gjort. Snabbt som ögat var denna dag lika med snubbel och skrapad hand. Ja det ÄR sant, mirakelmalin klantade till sej rejält och föll över en isig snödriva ;0§ Jag kom på mej själv med att säga nåt sånt där fult ord mitt i allt, precis som det skulle hjälpa?! Tror det var nåt i stil med; "Helvetesjävlaskiiit!!"

Som tur var så tog jag emot mej med händerna och därav den smått skadade handen. Träffade Malin K där inne och var ju bara tvungen att visa upp min skadade stackars kroppsdel. Tack för dina ord där inne Malin, dom värmde!! Nu pryder i alla fall Kronans plåster en del av mej. Riktigt sexigt och i ORANGE av alla jordens möjliga färger. Lite vårlikt kanske?! Dax att sticka till  jobbet.

Vi syns & hörs <3


E
n gammal bild på Betty <3



Malin K säger:

Tack! Nu blir jag faktiskt lite generad;) Skönt att det gick bra men såret såg allt lite läskigt ut. Hoppas du får en bra dag på jobbet. Själv syr jag för glatta livet medan Caspian sover ute. De andra två är på förskolan. Rena semestern m andra ord:)

Kram!

2010-03-11 | 12:13:33
Jennie <3 säger:

Åh va skoj med voltige...=D!!!!!!!!!

Aj...stackars handen =O

Kramisar <3

2010-03-11 | 19:19:33 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: