Tillbaka på högstadiet!

I går var vi på utvecklingsamtal för äldste sonen som går i 8;an. Kan ni tänka er att han redan går i ÅTTAN vår grabb, helt sjukt ju =) För en kort stund så var jag tillbaka till min ljuva ungdom jag med! Skillnaden nu från då var väl bara att jag nu hade en si sådär 4 barn mer, samt att jag rent fysiskt faktiskt blivit just ÄLDRE. Håret (eller i alla fall vissa av dem) har tyvärr redan tackat för sej och gått i pension. Jo men så ÄR det ju! Jag HAR blivit grå. Inte ens mor min är grå =/ Vart ligger rättvisan i det då kan man undra?! =P Skitsamma, det finns ju FÄRG! Tillbaka till ämnet och HÖGSTADIET. Vad har ni för minnen?! Glada, sorgliga, roliga, jobbiga, jäkliga, trotsiga, rebelliska...?! Jag minns det som igår. Rasmus kan nog inte ens i sin vildaste fantasi förstå att jag faktiskt verkligen MENAR vad jag säger när jag tjatar om att tiden går FORT och att skoltiden faktiskt bara är en KORT period. Det förstår man verkligen inte då! Man HÖR ju vad folk säger, men man förstår inte. Att man ska/borde ta till vara på TIDEN och göra det allra bästa av den när den ändå ÄR. Att man ska/borde kämpa på för att få bra betyg så att man senare kan få en möjlighet VÄLJA lite mer bland allt det roliga som finns att göra sen. Sen, vilket SEN?! Lite så tänkte man, eller i alla fall jag. Tiden kunde ju kännas så fruktansvärt långsam när man satt i skolan. Med allt det där i skallen så sitter jag nu och känner en grym frustration. Man vill ju bara väl, samtidigt som man så väl minns hur det var. Det är ju trots allt DET som allt handlar om, eller hur?! Man vill ju bara hjälpa. Med halva facit i hand (som man snart har) och 4 barn, så VET jag att tiden visst går fort! Ibland känns det bara som om att man skulle vilja ta tag i första bästa tonåring och säga honom/henne några väl valda. Ta vara på din tid och ha roligtansträng dej och jobba hårt redan från början! Framför allt; börja ALDRIG nyttja tobak, alkohol och annan SKIT! Ni klarar er så himla fint utan, jag lovar. Att ha en massa laster gör ingen glad! Vad ville jag komma till med allt detta nu då?! =§ Trådlöst?! Lite... =/ Inläggets förslutare får bli; Lyssna på de lite äldre runt omkring. Lyssna och LÄR =) Time flies! kram på Er <3


lina säger:

Jag har aldrig varit så glad som när jag gick ur 9an och skolplikten äntligen var över. Sista två åren fick dom bokstavligen tvinga mig till skolan. Mina föräldrar fick köra mig dit, där min klassföreståndare mötte upp mig så jag inte skulle kunna smita iväg, haha. Stackars mams o paps vad dom skämdes!

2011-10-25 | 14:29:09
Viola Morina säger:

Högstadiet var en ändå lång transportsträcka tyckte jag. Allt fokus låg på allt runtikring men sällan på själva skolarbetet. Som hormonell och rebellisk tonåring kan jag nästan tycka att man borde skippa de där tre åren och enbart gå på PRAO, så får man mogna i lugn och ro istället.

2011-10-26 | 09:50:28 | Bloggadress: http://mummyfied.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: