Välkommen lilla "Greta" - född; 150423.

Så var ännu en liten doulabebis född, en liten tjej på nästan 4 kg. Allt gick så bra och jag är så glad att jag fick möjligheten att finnas med även denna gång. Måste säga att jag känner mej grymt tacksam över att få ha varit doula till just detta par. Frida har fött helt utan medicinsk smärtlindring två gånger i rad nu. Så imponerade!! Hon har fött sina barn med självförtroende och har helt litat till sin kropps förmåga. Ja, jag var i himlen kan jag säga!! Inte ofta man får se en mamma slappna av och "följa med" så fint under ett värkarbete. Jag kunde helt ärligt varken känna eller se några som helst spänningar i hennes kropp. INGA alls!!! (y) Ljuvligt att se hur samspelt hon var med sina värkar. Paret jobbade MED "vågorna", istället för emot. En perfekt combo. =) Återkommer med en mer detaljerad text så fort som möjligt. Fick vackra bilder från hela utdrivningsskedet, där man tydligt ser Gretas lilla söta ansikte och näsa kika fram. Ska bara "gaska" upp min stackars dator (läs: pigga upp) så ska jag nog snart sätta fingrarna i dem och börja redigera =) / Pok <3


Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: