Bra tips!! =) Lyssna på kroppen!

 
 
Tips att testa vid nr. 2 på toa! Andas, bli TUNG, släpp käken, luta huvudet lätt bakåt och tänk/säg; "Jaaa" i stället för ett NEJ (ett "Nej-jag-vill-inte" el. "Nej-jag-kan-inte", stänger till och stannar upp. Spända läppar likaså. (Den kloka barnmorskan Ina-May Gaskin brukar säga att vi ska frusta som en häst med läpparna fladdrandes och gärna le om det går =P) Kroppens ALLA sfinktrar reagerar tillsammans. Kroppen spänner sej (= sämre blodcirkulation till vävnaden) och sfinktrarna med! Alltså, ingen hit då vi föder! Testa själva så förstår ni snart vad jag menar. Det blir en stor skillnad och TANKENS kraft är så mycket mäktigare än vad vi förstår!! Tro på dej själv och VÅGA! Blir du rädd och tvivlar, så spänner du dej automatiskt. Låt istället kroppen få följa med och ANDAS dej igenom. Att forcera sin krystning är inte att rekommendera! För att vävnaderna ska kunna vidga sej och "släppa fram" ditt barn så krävs det att du lyssnar inåt och andas (allt för att hålla blodcirkulationen igång så vävnaden kan bli så elastisk som möjligt) och slappnar aaaav. Kroppen KAN detta och vet precis HUR om vi bara tillåter den!! I bland försvinner den där krystkänslan och då är det Bm som får vägleda. Jag som fick en sfinkterruptur då tvilling två skulle ut, fick den troligtvis just pga det "FORCERAD KRYSTNING". När hjärtljuden sjönk så fanns det inte tid för så mycket annat. Jag lyssnade på Bm och tog i för kung och fosterland!! Barnmorskan var så besviken efteråt och sa att det var ju en sån fin förlossning annars och ettan kom ju så bra. Om du el. nån annan känner att ni undrar över något som jag nämnt här så bara fråga på så ska jag förtydliga mina rader så gott jag kan. Som Ina May G säger; Det som en gång fick bebisen in i magen - ska en dag få den UT. Alltså KÄRLEK, massor av kärlek. Njut av er resa - skratta och ha skoj!! Lita på din förmåga att föda och ta för dej/er. Det är er stora dag, NI föder ERT barn och NI bestämmer!! (y) Se till att få det bästa av allt den dagen =) Ni som känner er hjälpta av att "ljuda" under förlossningen - ljuda MÖÖÖÖRKT. Kram på er <3


Mathilda säger:

Värdefulla tips!!🙏

2015-01-31 | 12:28:39
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: