God morgon!

Sitter här och morgonmyser med minsta tjejen nu. Ljusen är tända och Welma läser högt och stämningsfullt ur en bok. Visst lät det mysigt?! Det ÄR mysigt om man bortser från de små "grodorna" som poppar upp här och där. Vad gör man när man märker att orden hon sugit i sej inte alltid är dom bästa?! Jag har valt att bara låta dem vara. Ingen idè att börja föreläsa om ordets betydelse och att det inta passar sej att använda. Hon är helt enkelt för liten för det. OM jag nån gång (på ren reflex då) säger att - Nej Welma, inte säga så, F-U-L-T ord! Ja då kopierar hon ju ordet "Fult ord" i stället.
 
Att ha syskon som har både sina plus och minus. Fast mest plus får jag nog säga! Hon älskar dem verkligen till månen och tillbaks =) Det syns på hela henne att hon trivs med dem och ser upp till dem. Det enda vi kan göra med de stackars ORDEN är väl att fortsätta kampen mot de mindre fina. Welmas enda brott är att hon suger in och lär, och sånt ska man verkligen inte behöva straffas för! Vi har pratat ganska mycket om det där. Hur viktiga de andra barnen är för henne och allt nytt hon lär sej. Vill INTE att hon ska behöva lägga sin energi på det dåliga. Annars är det mycken "kan helv" och 2-års trots när det gäller Welma nu. Ni skulle sett henne igår kväll!! =) Hon har börjat experimentera väldigt med kläder nu och verkar redan ha ett stort intresse för MODE =P (Ska visa en bild sen) Jag säger bara; "Stinalee, släng dej i vägga."  =P
 
En annan kul grej hon gjorde igår var att vilja starta diskmaskinen. Ja hon har visat stort intresse det sista för både tvätt och disk och ska vara med och hjälpa till precis jämt. Ska bli kul att se hur länge det varar?! =) Hur som helst så kom hon bärandes på ett vitt och fyrkantigt suddigum igår lagom till att diskmaskinen skulle startas. kan ni gissa vad hon gjorde sen?! Jo, hon skulle såklart lägga i SIN vita "diskmedelstablett". Såklart att det var en diskmedelstablett hon bar på! Jag menar, hur kunde jag INTE se det?! Det var ju solklart =) Efter en stund så lyckades jag övertala henne till att låta mej få byta ut gummit mot en riktig tablett. En sån där som barn verkligen inte får röra. FAAAAARLIGT!! Såna här är FARLIGA för små barn Welma, så aldrig röra! Då pekar hon mot den lilla röda kulan mitt på och utbrister "bärbär" =)  Bärbär för Welma är BÄR och hur sjutton kan man välja en sån färg som rött på en sån grej?! Visst, barn ska inte ens ha en möjlighet att komma över såntdär, men tänk OM de ändå skulle lyckas nån gång då?! Hade de inte då varit bättre med exempelvis GRÖNT, eller varför inte rent av grått?? Är det vi vuxna eller barnen som ska fångas kan man undra?? Dax att fixa lite mer kaffe nu =) Jörgen har golftävling hela dagen idag, så vi får hålla tummarna för vinst! 


Diana Käll säger:

Hej Malin, skönt med en lugn morgon;) antar att de stora barnen fortfarande sover!? Jag ler igenkännande av din text om W å hennes syskon. De där orden går knappast att undvika, Maja kan både " Saan" å några andra mindre lämpliga, Jag kommenterar dem inte heller. Ha en skön helg/ Diana Käll ( Oscars mor)

2012-08-25 | 10:00:59
Stina säger:

Mysigt att få läsa lite här inne igen! ♥

2012-08-25 | 10:14:23 | Bloggadress: http://stinalee.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: