God morgon 2009- års sista dag <3

Ännu en vrålkall morgon här på slätten. Det syns att träden börjat bli bekväma i sina nya vinterkläder, så vackert!! Tyvärr så är mitt lilla minneskort på spännande utflykt i själva burken här under, så nån bild blir det svårt att fixa ;0§ Jörgen får bokaupp en tid för operation här lite senare tror jag. På tal om operation och sjukhus... Vill ni veta nåt irriterande?! För ett tag sedan så fick jag hem nåt mindre trevligt på posten. De var en faktura på en UTEBLIVEN sjukvårdsbehandling. 100 kroner för att jag INTE dykt upp på röntgen den 31 Oktober 2009.

Bläää så surt, speciellt när man inte ens sett röken av en kallelse. Ni minns kanske att jag sökte för gallbesvär nån gång i slutet på April. Ja det var ju innan jag for till Rhodos med jobbet som jag sökte. Doktorn tyckte ju då att min beskrivning lät som tydliga gallbesvär och skrev därför en remiss för vidare undersökning med ultraljud. Han sa också att pga ändringar i datasystemet så var det varning för MYCKET lång kö, så jag skulle inte räkna med att få nån kallelse än på länge.

Nu hade det gått så länge så jag var nästan dösäker på att de faktiskt MISSAT mej på nåt vis, men icke. Nu är det alltså JAG som missat i stället. Ringde självklart upp dem på sjukhuset och förklarade den trista situationen. Damen som svarade beklagade att jag fått vänta så länge och nu tom MISSAT min tid. De kunde säkert se att kallelsen var skickad därifrån men att den kanske kommit bort nån stans på vägen med posten. Otur eller vad?!

Nu får jag väl stå om i kön om jag ska komma intill eller åka in akut vid nästa känning. Det lutar absolut mot att jag åker in akut nästa gång det kommer. Jag orkar inte stå om, så är det bara!! Min tarmundersökning som jag ska göra var tredje år, fick jag också en kallelse till för ett tag sedan. Men lyckligt nog (om man ens får säga så) så slapp jag undan tills bebben kommit ;0)

Dessa undersökningar skall inte göras under graviditet. Jag som fullkomligt avskyr undersökningar som denna, tar ju varenda chans till lugnande och smärtstillande. Såå, efter bebis blir det till att bita ihop igen. Jag vet ju att undersökningen görs enbart för MIN skull och inte för någon annans. Förberedelsen är nog ändå den som är värst. Att hälla i sej SALTvatten tar emot. Nån som vet vad jag menar?! Vidrigt är det i alla fall ;0( Nog om detta nu.

Sista dagen på året alltså, vad ska ni göra för kul?! Blir det några vilda firanden eller blir det lugnt och gott där hemma?! Hur som helst så ska det nya året firas in med nåt extra gott att äta, så mycket vet jag. Vi ska ha en  extra speciell nyårsgäst på besök, så det gäller ju att anstränga sej lite extra i köket ;0) Vet ni vad?! Jag drack ÖL hos grannen i förrgår. UNDERBART god ALKOHOLFRI öl!! Absolut ett tips till Er gravida som älskar denna dryck. Carlsbergs alkoholfria säger jag bara. KÖP den!!! Dax att väcka alla sjusovare nu... ses och hörs lite senare <3

Ps. Ringde förresten Mvc igår angående det där urinprovet som man ska lämna in efter en kur med medicin mot Uvi. Hon sa att det gick jättebra att lämna provet genom dem och att det helst vill att de ska ha gått ca en vecka efter avslutad kur. Annars fanns det tydligen risk för att döda bakterier följer med på provtagning. Hon berättade även att Uvi är himla vanligt hos gravida och att det bara var bra att jag får så tydliga symtom fort, så jag får medicin så snabbt som möjligt. Ds.






Gabriella säger:

Hallå där ute på slätten;)

Ville bara hoppa in här o önska dig o din familj ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!!!

Tack för att du delar med dig o låter oss följa dig! Du verkar vara en otroligt varm o levnadsglad tjej, med stort hjärta!

KRAM på dig!

2009-12-31 | 11:52:48
Carro - The Lantismamma säger:

Gott nytt år!! Önskar vi i Vedum

2009-12-31 | 12:26:17 | Bloggadress: http://thelantismamma.blogg.se/
Jennie <3 säger:

Gott nytt år på er <3

Kramar!

2009-12-31 | 16:26:38 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Malin svarar... säger:

Tack, va söta ni är!! Gott nytt till Er med <3

2009-12-31 | 16:45:05 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: