Ett steg i taget, en bit dag för dag.

image462

Tog denna bilden på Rasmus "tassar" i sanden... Jag fick två underbara dikter och en mörkröd ros av min sambo då vi träffades. Dikterna sitter faktiskt på vårt kylskåp som en liten reminder om vad livet faktiskt handlar om. Det är lätt att man missar det viktiga i livet mitt i all stress som vi omger oss med. Jag ska läsa upp dem för er ...

"Lycka är att minnas gårdagen, drömma om morgondagen, och att LEVA idag."

"Väntar man för länge med att ta nästa steg, kan man lätt bli stående på ett ben i resten av sitt liv"

Ett steg i taget, en bit dag för dag. Det är livet som vi alla lever, här och nu... Att ta hand om varandra och att alltid sträva efter inre lycka och harmoni är väl vad vi alla borde göra. Vi har bara en liten kort tid här på jorden, så se till och LEV och gör sånt som gör dej lycklig. Massor me lyckokramar till Er alla ;0)



Anna säger:

ja så sant, så sant.. ett steg i taget, det ska jag komma ihåg. och man borde absolut leva mer IDAG, det är jag dålig på. jag lever alltid för mycket i framtiden och i det förflutna.. ska öva på att vara mer i nuet.
kram

2007-05-29 | 18:28:48 | Bloggadress: http://annaeriksson.blogg.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: