Äntligen Fredag igen!!

Gårdagen gick som sagt åt till att sätta upp stjärnor, stakar och gardiner. När Ludde & Betty var på sina barntimmar så passade jag på att göra lite shopping på Ica. Där hittade jag som vanligt lite av varje, bla nytt Lucialinne till Betty och mer pepparkaksdeg. Det visade sej att det fanns glutenfrideg också. Bra att veta om jag blir sugen på att baka lite till mej med. Eftersom jag är inte är världsbäst på att baka, så kan ju det vara en god hjälp med en redan färdig deg ;0)

Efter Ica så blev det ett besök på blomsteraffären (Roséns handelsträdgård). Oj, vad mycket fint det fanns att titta på där. Tomtar, ljus, snygga krukor mm. Jag dök på vår jätte gravida Jennie med. Hon var lika tjock som vanligt. Hon hade varit på mvc och fått reda på att hennes Lussebulle "Pelle" nu ligger färdig och klar där inne i magen. Fixerad och redo att födas ;0) Så nu är det bara att vänta tills han behagar komma. Stod och pratade om allt och inget innan jag kom på att det var dax att snart hämta barnen på barntimmarna igen. Tiden går så attans fort när man går där inne.

Iväg och hämta L & B och sedan till butiken där de säljer adventstjärnor mm. Köpte en ny stjärna till Rasmus rum i svart, och två andra lampor. Hem igen för att göra färdigt. Nu sitter är i alla fall nästan allt klart, har lite finlir kvar bara. Vi ska bara fixa granris som vi sedan ska sätta lampor i. Vi brukar göra samma grej var år, och det blir så mycket mysigare. Vi ska förmodligen åka iväg till min Gabbi och plocka lite ris, blir nog på Lördag. Ja det finns verkligen att göra, när det närmar sej Juletider. Om en vecka är det Julfest för kommunens personal. God mat & dricka ska det bli  ;0) *längtar* Det var så jätte lyckat sist nämligen. Det ska bli grekiskafton med hemlig gästartist. Förmodligen kommer vi hinna med lite mys innan festen också. Nu ska inte jag babbla på mera,
utan jag önskar i stället en skön dag.

STORA & VARMA kramar till DEJ!!

image1933
Har du fått upp nån krans ännu?! Gabbi ordnade med sej en superfin krans till mej. TACK igen Gabbi!! Ska ta ett kort vid ett tillfälle så ni får se. Gabbi jobbar ju med blommor och är mer än vanligt duktig när det kommer till dörrkransar och annat. <3 <3 <3 Här finns hon;  www.systrarnaknopp.se



Desirée säger:

Hej gumman!
Hoppas du får en super duper dag! Den glutefria pepparkaksdegen är jättegod, jag smakar ju från min syster när hon bakar...
Jag har fullt upp idag men smsar säkert under dag om hur det går!
Kram på dig!

2007-11-30 | 06:31:22 | Bloggadress: http://dmisenius.blogg.se
Annika säger:

Trevlig helg!!

2007-11-30 | 09:54:44 | Bloggadress: http://www.nogg.se/annikaochmats
AnnaSv säger:

Härligt att shoppa lite nytt. Ha en bra helg! =)

2007-11-30 | 10:09:04 | Bloggadress: http://annasv.blogg.se
Cim säger:

Ha en härlig första advent, ska storstäda huset och ställa upp ljusstakar imorrn, lägga på dukar och ställa fram lite tomtar, det är så underbart att ha det klart och sen fårman njuta av det lite längre... Var rädd om dig, kramen!!!!!

2007-11-30 | 11:15:00 | Bloggadress: http://www.nygiftafrun.blogg.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: