Besök ute hos mamma, och annat smått & gott.

Det är ju inte klokt vad mycket man kan hinna med på en dag. Vi började dagen med lite telefonsamtal, och sedan packade vi in oss i bilen för att besöka min gamla mamma. Där passade jag ju givetvis att ta en skön promenad med Meja. Jösses vilken hund man har!! Hur pigg och glad som helst ;0) Det doftar ju så himla gott där ute tycker hon. Inte så konstigt kanke, med tanke på att vi såg ca 10 rårdjur under vår lilla tur där ute. Massvis av vita rumpor som skuttar omkring där ute i åkrarna. Inte undra på att hon blir smått "galen" av det heller. När vi kom hem igen blev det ju såklart lite kaffe och glass som mor min hade gjort iordning. När jag kom in möttes jag av en helt fantastisk doft av myzig braskamin. Älskar det där myzet som blir med en sån. En massa minnen dök upp i mitt lilla huvud, minnen från alla mysiga stunder i hennes stuga i Norge. Där eldade hon var dag, sååå himla kosigt!! Precis så brukade hon säga. Att vi skulle kosa oss lite ;0) Saknar farmor jätte mycket, hon var inte som nån annan farmor, verkligen så speciell med all sin humor. Trots smärta och annat jobbigt som hon hade i slutet, så gav hon ALDRIG upp sin humor!! Det kommer jag alltid minnas henne för, och hennes sköna stil och inställning till livet. Vilken kvinna!! Om hon läser detta över min axel nu, (som hon säkert gör) så lovar jag att hon bara flinar gott ;0) Väl  hemma hos oss igen så besökte vi affären. Köpte lite smått och gott till middagen som vi skulle göra... Ja tänker nog hoppa över allt det andra vi gjorde, tror redan ni har lessnat lite på att läsa, eller?! ;0P
Sätter in lite bilder i stället!!

image1606
Meja som sitter och spanar in läget lite.. (här syns tumören i käken)



image1612
Lite vatten är väl alltid gott?!

image1614

image1617
Mormor är ju så attans bra tycker Ludde ;0)

image1622
Middagen var fantastisk tyckte Rasmus ;0)


Kardemummakaka...



Camilliondollar Baby säger:

Låter som en skön dag!

Kram

2007-10-31 | 19:45:27 | Bloggadress: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Camilliondollar Baby säger:

En utmaning väntar på dig!

2007-10-31 | 20:15:09 | Bloggadress: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
AKP säger:

Vilken fin mormor dina barn har!!
VERKLIGEN!!

2007-10-31 | 22:53:59 | Bloggadress: http://akp.blogg.se
Caroline säger:

Mumma....Kardemummakaka som är såå gott!!! Den tar jag;-) Kramiz!!

2007-11-01 | 07:42:12 | Bloggadress: http://carolinelanden.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: