Tosdags morgon...

God morgon på er alla där ute ;0)

I går kväll var det föräldramöte för Rasmus. Tänk att på de mötena är jag och Jörgen fortfarande de yngsta föräldrarna (tror jag) iallafall. Eftersom vi bara var 20 och 22 när han kom till världen så är vi (nog) de. Känns helt okey faktiskt. Omringad av en massa gamla uvar som gått på ett och annat möte innan oss. Hur som helst så fick jag världens myzigaste kram av min 1;a klass fröken; Sara. Rasmus har fått henne i Matte nu. Att hon känner igen en elev efter så många år är ju helt fantastiskt!! Hon har jobbat här i kommunen i 35 år nu sa hon. Sara minns jag som en mycket rättvis fröken. Så stod hon alltid med tavelkritan som att den vore en cigg. Hon hade nämligen precis slutat röka då hon blev vår fröken. Gissa hur hon hade lyckats med de då?! Jo hon hade visst suttit instängd i nåt litet rum med en såkallad "rökdoktor" utanför. Farbror doktorn hade gett henne order om att röka så mycket hon någonsin bara kunde... och det gjorde hon... Cigg efter cigg efter cigg, tills hon höll på att spy och knappt kunde andas. När hon sedan sa att hon inte ville ha nån mer så hade han tvingat henne till att ta lite mer. BARA för att hon VERKLIGEN INTE skulle vilja ta ännu en, efter ett tag. Metoden hade till Saras stora glädje fungerat ;0) Om hon är rökfri idag vet jag inte, men det hoppas jag verkligen. Nu ska jag se till att få upp mina små änglar. Det är nämligen kyrkansbarntimmar idag och Rasmus ska ta kort i skolan. Det tar säkert lite längre tid att fixa iordning sej idag då ;0) Måste ju se bra ut ni vet!! Ha en bra dag <3 Kramselikram.

image1379


Mia säger:

Kanske skulle ta och testa den metoden! Hur har det gått för din mamma, är hon fortfarande rökfri?
Hon får bli min mentor!
Kram

2007-09-27 | 07:54:08 | Bloggadress: http://studentmamma.blogg.se
Malin säger:

Näe Mia, tror inte Mami BÖR bli din mentor... Det smakas visst ibland ;0( Men syrran har gett det ett försök nu ;0) Vi får hoppas på henne *ler*.

2007-09-27 | 08:21:23 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: