God Jul Mirakelbloggen!! Klapp Nr. 2 ;0)

Idag kom Julklappsupplevelse nummer 2 till vårt kära hem. När klockan närmar sej 04.00, så hörs ett dundrande BRAK tvärs igenom kåken. Mirakelmalin kastar på sej mirakelstassen, och slänger sej ned för den ganska så branta trappan. Mitt livs största chock får jag när jag tittar bort mot köket. Kan ni gissa vad jag såg?! Jo, en blekfet röv, modell; JÄTTESTOR & BRED. Tro det eller ej, men i fläkten hänger något som skulle kunna, och faktiskt ÄR, TOMTENS lite rundare stuss. Stackars lille Tomtegubben... han hade visst gått upp några kilo i år, och kunde inte ta samma gamla köksväg. Fläktvägen var för trång ;0§ Mirakelmalin inser ganska så kvickt att Tomten måste hjälpas, så hon tar värsta grabbataget runt den maffiga bakdelen, och fullkomligt bara DRAAAAAAR!!! Tomten skriker, och Malin drar. "Liiiiiite till bara, så ska du se att du lossnar snart" Tomten börjar fisa hejdlöst, och mirakelmalin börjar få problem med syreintaget. Tomtemors gröt bubblade till av allt mitt dragande. Återigen... STACKARS TOMTEN!! Nu börjar mina krafter ta slut, så jag får helt enkelt hitta på en annan lösning. Mirakelmalin får en ljus idé, och ber Tomten att inte gå nånstans (precis som han kunde det då...) Jag får fram paketet med raketer som vi köpte i förrgår, och till det så får det bli en rulle silvertejp. Min nya idé går ut på att spänna fast Tomten vid den största raketen..., eller vad sjutton, vi tar nog hela paketet!! Tomten som är lyckligt ovetande om mirakelbrudens planer, undrar lite försynt varför jag sätter på honom blöja mitt i allt. För att skona den lilla Tomtebaken, så virade jag in dem i en av de blöjor som blivit över sedan L & Bs blöjtid. Iväg efter tändaren, och poff så var det tänt!! Om det fungerade...?! Ja, det gjorde nog det, för Tomten har inte setts till nåt mer. Att vi har en trasig fläkt får vi väl leva med. Tror säkert att det går att få ut på försäkringen. Eller man kanske måste ha ett Tomteförsäkringstillägg för det?! Ja, vi får väl ta oss en titt på det där ;0) Så alltså, kommer det ingen Tomte till Er i dag, så KAN det bero på att mirakelbloggens egen Malin, tog liiiite för många raketer... Tomtar går ju inte så fort som ni kanske vet ;0p Till Er alla, från Oss alla...
En riiiiktigt God Jul <3


Denna Tomten är lite smidigare ;0)


Carro säger:

Tack för skrattet så här på morgonen;-) Julekramar till er! Vi får höras av! Kramizzz Carro med familj!

2008-12-24 | 10:03:18 | Bloggadress: http://lantismamman.blogg.se/
sofia säger:

Hahaha

2008-12-24 | 10:38:33 | Bloggadress: http://sberg.blogg.se/
Stina säger:

God jul på er, ses imorgon.. Puss

2008-12-24 | 15:02:12 | Bloggadress: http://stinalee.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: