Uppdatering på kvällskvisten...

Här sitter jag med ögonen fulla med mirakelsalva, och ser knappt inte alls. Ögoninflammationen blev lite väl jobbig, så efter jobbet så var det jag som åkte till apoteket. Farbrorn bakom disken sa att jag måste behandla i minst fem dagar, så det är väl bäst att göra som han säger och kleta på den, fast att jag knappt ser... ;0§ Men som sagt, vi sätter hårt mot hårt nu. Skiten måste ju bort!! Det är i såna här lägen som man inser hur himla viktig synen ändå är. Mitt tålamod är inte som det ska när jag inte ser ordentligt. För er som aldrig testat Noviform, så ska jag försöka förklara känslan. Det känns väl ungefär som att man sätter på sej ett gäng suddiga linser. Inte för att jag brukar sätta på mej såna, men jag minns den perioden då jag skulle testa helt vanliga. De var inte alls min grej. Jag såg betydligt sämre, och så den där känslan av att nåt hamnat i ögat som absolut inte borde vara där. Optikern sa att jag hade för lite tårvätska, och att det säkert var därför de inte fungerade för mej. Fast jag kämpade tappert där i några dagar, det gjorde jag allt ;0) Nu till lite uppdatering om vårt kära hus. Jörgen jobbar med att både sätta in de resterande fönstren, och måla. Det är en massa takpanel som ska ska sättas upp i hallen på andra våning. Men först ska de ligga och gotta till sej inne i stugvärmen ett tag, och efter det så är det dax att tjoffa upp dem. Efter det mina vänner, ja då kommer det att bli dax för tapeter och golv ;0) Sakta men säkert så växer huset fram. I morgon ska jag se om jag inte kan ta nån liten bild på utsidan så ni också får se de fina fönstren. De mindre fönstren ska få spröjs i form av ett (X), och de andra ska endast vara spröjsade upptill. Dax att lägga i en ny omgång med Noviform nu... Hörs och (förhoppningsvis) SES!!



susan & tyra säger:

god jul :D

2008-12-22 | 22:31:31 | Bloggadress: http://tyrassusans.blogg.se/
Jennie säger:

Men stackars dig Malin...:( va jobbigt,till jul och allt.

Åh va roligt,jag vill se bilder...spännande att se hur erat fina hus växer fram..:)

Jättekram!

2008-12-22 | 22:39:02 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Jennie säger:

Tack......hälsade Magnus det nyss,han sträckte på sig i soffan och såg såååå nöjd ut...;)

När han väl kommer igång blir det en väldans fart på honom,de gäller att passa på att servera alla uppdrag nya då...he he;)

Kramen <3

2008-12-22 | 22:48:25 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Carro säger:

Hoppas du snart blir bättre! Visst är synen viktig! Kramar Carro

2008-12-23 | 08:16:46 | Bloggadress: http://lantismamman.blogg.se/
Stina säger:

Hoppas du blir bra i ögonen snart så du kan träna på sminkningen :) Kramar

2008-12-23 | 08:54:02 | Bloggadress: http://staiina.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: