Det är VÅÅÅÅÅÅÅÅR ju!!!!!

Idag hade jag de där sköna lyckokänslorna i magen när jag vaknade. Det är ljuset och allt det "Vårliga" som gör sitt ;0) Fåglarna kvittrar och ljuset är ett helt annat än för bara ett par veckor sedan. Rasmus (äldste sonen) är full med Vårkänslor han med, och har man såna så är det skogen som gäller. Det ska ju byggas hyddor och grejer ni vet. Måste berätta om den urgoa vovven som jag träffade igår. Det var en Schapendoes http://www.schapendoesklubben.se/ , på bara fem månader. Denna rasen har jag knappt hört talas om tidigare faktiskt, har ni?! Det ska tydligen vara en mellanstor ras som blir ca 18-20 kg tung. Denna vovven hade valpispälsen kvar fortfarande, och var mjukare än mjukast. Pälsen skulle visst inte vara så himla mycket jobb med, utan skulle sköta sej nästan helt själv. Fast för mej kommer det nog att få bli en Trefärgad Sheltie i alla fall. Jag har varit i kontakt med lite olika uppfödare för att kolla upp deras valp-planer, och vilka färger som de kan tänkas bli. Det är oftast himla goa och hjälpsamma människor som sysslar med sånt här. Carola på http://www.smultronetskennel.com/  har jag varit i kontakt med, och Ulla på http://www.bermarks.com/sheltie/  Hennes Trefärgade hane är PRECIS vad jag söker. Han kommer eventuellt att bli pappa nu i Vår, och får han en liten mini-kopia efter sej, så är det nog just DEN jag vill ha efter Meja. Nu ska kärringa in i duschen... Ha det bäst allihop!!


image2703 image2704 image2705


Cim säger:

Ja visst är det härligt nu??? Solen skiner från en klarblå himmel, fåglarna kvittrar som aldrig förr och man blir bara glaaaaaaad!!!!!
ha en underbar helg gumman, så höres vi...
Kramisar...

2008-02-29 | 10:16:32 | Bloggadress: http://www.nygiftafrun.blogg.se
Anonym säger:

VA, tänker du redan på å skaffa ny hund innan din hund har gått bort...... USCH..... lägg lite pengar på den hunden du redan har å ta hand om den!!!!!

2008-02-29 | 10:42:24
Carro säger:

Du du anonyma människa som klankar ner på Malin!! Istället för att bry dig om vad Malin gör så tycker du istället skall rannsaka dig själv! För det första tycker jag det är så fegt att inte vågar skriva vem du är!! Sen tycker jag det är oerhört dåligt av dig att ge dig på Malin när det gäller detta med ny hund! Jag tycker bara det är sunt av Malin att ha en ny hund i tankarna! Alla får göra som dom vill!! Ingen kan ersätta Meja förstås, men man måste ju oxå kunna få gå vidare i livet!!! MALIN: Älskade vän!! Tänk att vi är många som bryr oss om dig! Sånna här idioter är bara att försöka glömma! Bra om du tar reda på vem det är...Jag hade gladeligen tagit ett snack med den människan...Ang. hundrasen du träffade så heter den SCHAPENDOES;-) Tror det var en sån va? Här kan du kolla:-) http://www.schapendoesklubben.se/
Massor av kramar till dig min goa Malin!!!!

2008-02-29 | 11:37:40 | Bloggadress: http://carolinelanden.blogg.se/
Tessen säger:

Jag har alrig träffat Malin irl, men pratat med henne i telefonen och på messenger. Och även fast vi inte känner varann så väl, så vet jag att hon är en supergo tjej, som är den bästa mamman OCH matte i hela världen. Hon ger allt för hennes lilla vovve, och ser till att hon mår bra. Precis så som hon kommer att ta hand om hennes nya familjemedlem. När det nu blir, när den tiden kommer, ska du skita i , anonym...
Som Carro sa, att du Malin tänker tanken att skaffa en till hund tror jag är bra. Det kan också vara ett sätt att bearbeta allting som händer just nu. Vi alla är olika och så SKA det vara.
Massor med kramar till dig.

2008-02-29 | 12:48:06
Mirakelbloggens Malin <3 säger:

STORT tack till både TESSEN och CARRO, era kommentarer betyder massor!! Ska läsa dem när jag känner mej låg. Skönt att ni förstår... Varmaste kramen till Er.

2008-02-29 | 12:55:04 | Bloggadress: http://malinsmirakel.blogg.se
Cia säger:

Usch vad har hänt här...
Har inte hunnit gå in på ett tag...
Hur har man mage att skriva nåt sånt...
En hund är som en familjemedlem och man har inte valt att ens hund ska bli sjuk !!!
Att man tittar och letar efter ny är bara bra och sunt för att orka gå vidare !
Det sista man vill är att mista nån som står en nära !!!
Sträck på dig och tänk att du är en underbar mamma och en underbar matte !
Meja älskar dig för att du är precis som du är och du är hennes allt ! Du är verkligen toppen !
Du gör mina dgr !
Massa Kramar !!!

2008-02-29 | 23:03:53 | Bloggadress: http://www.ciainstocksund2.blogg.se
Stina-lee säger:

skaffa ett liv din anonyma tönt!!

2008-03-01 | 00:39:03 | Bloggadress: http://stinalee.blogg.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: