Vilken eftermiddag det blev :0§

Idag har jag verkligen fått visa vad jag går för. Eftermiddagen på jobbet blev allt annat än lugn. Var iväg med jobbet för att handla lite innan det var dax för lunch. När shoppingen är färdig och klar, så totalstrejkar självklart bilen som vi åker i. SKIT, SKIT, SKIT!!! Ringde till vårt kontor för lite goda råd. Vi kom fram till att vi först skulle kolla upp om det möjligtvis fanns nån vänlig själ inne i butiken, som kanske hade lite lust att hjälpa. Men nä, det fanns ingen kunnig alls där inne. Ringde kontoret igen, B skulle kolla upp om det fanns nån i närheten som kanske kunde komma ut och rädda oss. Efter en stund så ringer hon upp igen och meddelar att hjälp är på väg. Så det var bara att luta sej tillbaka och vänta. Efter ca femton minuter så svänger det upp en super gullig kille, och frågar om VI möjligtvis var de personer som han kommit för att hjälpa?! Självklart är det vi... sa jag sådär fånigt glatt ;0) Det blev en hel del trixande innan vi kom på att det nog faktiskt inte alls var batteriet som vi först trodde. Lite senare kom det ytterligera två karlar till vår hjälp. Vilken tur att det finns människor med STORA hjärtan!! Att stå där i storm, och piskande regn, var INGEN dröm precis. Det hela slutade med att jag gjorde min första bogsering någonsin. Jäklar vad nervöst det var ;0§ Med tanke på att rutan immade igen, och torkarna nästan var helt ur funktion, så var paniken inte lång borta. Stora långtradare gjorde inte heller saken bättre. Men det gick, och vi kom äntligen hem, något senare än planerat kanske, men vi kom hem ;0) All heder till killen som hjälpte oss tillbaka till verkstaden. Trots regnet och den blåsiga stormen, så gav de aldrig upp. Nu måste jag se till att lära mej lite mer om bilar, för fy fasen va kass och okunnig man känner sej i lägen som dessa. Jag vet ju knappt vart man fyller på spolarvätska ju... Nä, skärpning på dej mirakelbruden, vissa saker SKA man bara kunna!! Nu ska här mysas i soffan en stund. Ha det gott kära ni... ;0) Vi ses & hörs <3


image2673Jo, det gör nog fan jag... *pinsamt*
                         fast jag KAN jag med, och man
                          kan ALLTID lära sej mer,
                                  eller hur?!  ;0)                    Pözzar till er...



Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: