Uppdatering!!

Vicke tackar allra ödmjukast för de fina grattishälsningarna som han fick av Er igår ;0) Det där med "långnos" såg han aldrig Carro ;0) Gårdagen bestod av jobb och spännande samtal. Efter jobbet så var det "familjekväll" på Ludde & Bettys förskola. Fröknarna började med att berätta lite om deras jobb med alla våra goa ungar, och om hur de försöker hantera stress mm. Våra fröknar har nämligen gått på utbildning om just detta med STRESS, och HUR man arbetar för att minska detta. De har tex en lek som de döpt till den; "hemliga stenen". Leken går ut på att barnen får varsin sten att hålla i, (allt detta under total tystnad). När tiden sedan är ute, så får barnen (de som vill) berätta lite om vad de funderat på under den "tysta stunden" med stenen. Fröken berättade att de kunde komma upp alla möjliga saker. Som tex att deras strumpor idag var ROSA, eller att kanske att stenen var hård ;0) Ja ni vet, så som bara barn kan. Alltifrån vad de ätit igår, till nåt som en kompis gjort och sagt för några veckor sedan. Jag vet inte riktigt varför, men jag lyckas alltid bli lite gråtmild då de är såna här träffar. Tänk vilket otroligt jobb de gör med våra små, och tänk vad himla stolta de är över sin kära förskola, och alla kompisarna. De verkligen märks hur de trivs!! Att få vara en i gänget, och bara ha det sådär mysigt tillsammans ;0) Jag som själv jobbat på förskola, vet hur attans mysigt det kan vara, (OCH stressigt). Men det där med stressen jobbar vi ju på ;0) Har man bara ett gott arbetsklimat, och inte alltför stor barngrupp, så brukar det fungera. Personalen på vår förskola ser ut att trivas himla bra med varandra, sånt är värdefull, och sprids ju vidare till barnen. Efter att ha lyssnat på fröken och hennes prat om deras arbete, så var det dax för lite korv med bröd. Jag och Ludde fick våra glutenfria bröd såklart. När familjekvällen sedan var över, så packade vi in oss i bilen och körde till "handla-lite billigare" affären. Det var en stor vagn med mat och grejer som rullade därifrån nån timma senare. Skönt att äntligen få bunkra upp lite!! Nu har jag en hel del att göra innan jag ska iväg till jobbet i em. Kom ju på att det närmar sej Jul, så nu bara MÅSTE vi komma i ordning. Jörgen har börjat grunda utepanelen som ska upp innan fönstren kan komma på plats. Ett antal meter är det som ska målas!! Jag har börjat grunda vår skohylla, och hatthylla. Gissa vilken färg?! Jo, den fantastiska sthlms-vita ;0) Nu har jag börjat kolla på det här med KÖK lite mer på allvar, och har hittat ett par som vi ska titta närmare på, kanske redan till helgen. Ungarna är nämligen bjudna till min mor på "ÄLG-SAFARI", och kommer att vara borta från Lördag kl. 12, till Söndag Kl 16. Det är alla 6 kusiner som är inbjudna till safarin, och syster Stina ska vara med och övervaka ;0) Jag och Jörgen får passa på att göra nåt lite extra, och kanske att vi gör ett nytt försök på Ikea. Garderoberna som aldrig blev hämtade sist, (pga att det FATTADES prylar) kan nu faktiskt bli hämtade. Det börjar bli trist att leva i kappsäck. Ja, vi har ju EN lagerhylla som vi knött in i det som ska bli vår klädkammare, men där är det trångt, och INGEN som helst ordning. På Fredag ska jag hem till Petra (en tjej på jobbet) och äta och dricka gott. En riktig "tjejkväll" ska det bli ;0) Petra har nyss.. eller ganska nyss, flyttat in i deras nya villa, så det ska bli riktigt skoj att få gå husesyn där. Nu tror jag snart att jag gjort bloggens absolut läääängsta inlägg ;0§
Dax att fixa lite målning nu!! Kramar från mej till dej <3


Denna färgsättningen gillar jag mycket, gillar även HUR panelen sitter...
Färgen skulle passa med färgen på våra takpannor,
sånt måste man oxå tänka på ju.

(Ser att den här ser lite "fläckig" ut, men tänk bort det!! ;0)


Jennie säger:

Sitter här och skriver kommentarer till dig och så fick jag precis ett meddelande av dig...:) tack för filmtipset...!!!! svarade och så gick det inte att skicka iväg det för jag hade slut på mina gratis sms och slut på kontantkortet....typiskt:( Men när du läser det här så fattar du varför jag inte svarar iallafall...:)

Har lite svårt att kolla på färgen på huset för jag stirrar mig blind på det vackra huset...!!! min dröm att äga ett sånt där stort fint gammalt hus..!! MED PARDÖRRAR....ÄLSKAR PARDÖRRAR..:)!!!

Men iallafall...dom där färgerna är jättevackra tillsammans och så där fint gammeldags...dörrarna skulle varit röda oxå!

Du la upp en väldigt ljus gråaktig färg på en fasad förut...ett bra tag sen,med vitt till.Den kombinationen är jag väldigt svag för...:)

Va lite komiskt för just den dagen bad jag Magnus ta en omväg förbi ett gammalt hus för jag skulle visa va fint dom målat det...och så när jag kom hem hade du lagt upp det inlägget med nästan exakt samma färg...:) Du har bra smak Malin...;)!!

STOR KRAM

2008-10-29 | 19:09:58 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: