Mera ridning ;0)

Har just kollat in vorfs (Varaortensryttarförening) hemsida, och det ser inte sämre ut än att det kommer att bli fler friskvårdslektioner på hästryggen. 50 kronor i hästhyra är ju så gott som gratis. Jag ska skynda mej och boka upp tider, för det är "först till kvarn" som gäller. Alla kommunens anställda är välkomna dit, så finns det fler som jag så ryker det nog rätt snabbt. <3

I Onsdags red Betty & Ludde sin andra lektion för denna terminen. Nu var de verkligen INTE ensamma där inne. Det var ytterligare 4 barn som var där, så gruppen hade visst utökats något. Vi får hoppas att det blir bra i alla fall, och att det inte känns "för trångt" där i lilla ridhuset.

Säkerhetsvästarna är fortfarande inte inköpta, men det kommer. Hade tänkt att jag skulle kunna komma över nån lite billigare någonstans, men det verkar vara kört. Den jag hittat på Öb kostar 599 och på Granngården kostar de tom lite till. Ludde fick nya ridstövlar i Onsdags för hans gamla hade redan gjort sitt. Luddes fötter hade växt massor under sommaren, så när första lektionen skulle ridas så fick han inte ens i dem ;0/ Nu har han stl 33 och hans gamla i stl 31 står numera bara och dammar. Eftersom sånt här kostar en del, så borde man kunna byta grejer med varandra lite mer. De är ju knappt slitna alls ju! Säkerhetsvästar växer de ur ganska fort de med.

Betty drömmer om "sin" egen häst i framtiden. Om deras intresse består så kan jag absolut tänka mej att förverkliga den där drömmen. Tänk vad mysigt om man kunde få ha dem nära sej igen. Ladugården är ju fortfarande inte vår, men kanske kan bli längre fram. Eftersom den är totalt urblåst på inredning, så kommer det att bli ett ganska så stort jobb att få den iordning. Men, men... En dröm är det i alla fall, och drömmar KAN bli verklighet om man har tur.

Mamma ringde nyss och berättade att hon visst haft samma krångliga mage som jag haft. Kanske är det nån liten hemsk bacill i alla fall. Hon berättade även att min höggravida lillasyster kommer hemåt en sväng idag ;0) Det var skitlänge sedan vi sågs, så det ska verkligen bli urkul. Snart har hon gjort sina 40 veckor som "växthus a la stinalee". Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ut med Gula stugans Victor. Vicke har troligtvis nåt kul att vänta framöver. Det KAN hända att han kommer att få testa på att bli "Pappa" Victor. Det kommer i så fall att ske om nåt halvår. VI får väl se om han vet hur man gör först, oskuld som han är ;0P Finare och goare vovve får man leta efter. Blir han "pappa", så vet jag att han blir en bra sådan. Jag ska se om jag inte kan få honom på bild här snart så ni får se hur fin han blivit i päls mm. Men först får det bli bad, borst & fön ;0)

Ses senare... KRAMAS <3



Des säger:

Mkt roligt att se fram emot, härligt!!

Ha en underbar lördag min kära vän<3

2009-08-29 | 12:33:22
Lotta aktiv med sheltie! säger:

Hoppas du verkligen tänker en gång extra innan du sätter in din hund i avel! Med tanke på att han är en alldeldes för stor sheltie så är han inte enligt rasstandard okej att avla på. Hoppas din uppfödare inte stöttar dig i detta. Det skulle förvåna mig mycket isåfall. Vi som är sheltieuppfödare och jobbar aktivt inom rasen förfäras över alla dessa människor som skall avla på sin kära familjehund utan att tänka sig för. Hur stöttar du rasen med att avla på en för stor sheltie? Eller är du bara ute för att tjäna lite extra slantar.... Kontakta oss som kan om du har frågor om detta. Vad är det du har tänkt att para med?

2009-08-31 | 04:25:31
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: