Kriget i mirakelmagen ;0(

Mirakelmalins mage vände sej ut och in i kramper här för en stund sedan. Att man kan få så JÄKLA ont?! Det är inte ofta det händer nu för tiden, men när det händer så händer det rejält. Magen var stor som om jag vore gravid innan själva "kriget" bröt ut. Nu väger jag väl minst 5 kilo mindre känns det som ;0/ Rasmus har varit  hemma från skolan i ett par dagar pga illamående och kräka. Hoppas nu inte att jag fått nåt av honom bara. Galet kanske, men jag beslutade för att behandla min lilla mage med gott vin från Prag efter raset, så nu känns den betydligt "lugnare". Vinet köptes på "Kaufland" och kostade endast ca 8 kronor litern. Billigt va?! Jag som är helt okunnig i världen av viner, tyckte att den hade en helt okey smak. Ett vi testade där nere smakade mindre bra. Utan att vara vinkännare kan jag säga att det nog fan måste varit ett riktigt skitvin. Rökig och med en smak av... SKIT eller nåt annat hemskt. Det gick bara inte att dricka. Dagen har varit upptagen kan man säga. Vi har städat, tvättat, handlat och kollat på klinkers. Hittade faktiskt ett klinkers som jag kan tänka mej till köket. Något dyrt bara ;0/ Mina ögon lyckas nästan alltid leta sej till det lite dyrare hyllorna. Jag ska kolla runt lite till för och se om jag kan hitta nåt liknande fast till ett lite snällare pris. Gör jag inte det så får det nog faktiskt bli detta ändå. Golvet kommer väl ligga där i ca 100 år, så med tanke på det så kan det nog vara värt sina kronor. Plattorna är rustika och känns som hämtade från ett antikt hus i Italien. Med den gosiga golvvärmen kommer den att bli mer än perfekt!! Vi får väl se hur det blir. Dax att fixa till maten nu. Jörgen har förresten plockat ut fönstret mellan det nya och gamla köket nu (där öppningen och trappan ska vara), så det kan hända att det blir något kyligare nu ;0P 


Petras jättegoda drink som köptes en kväll i Prag <3



Des säger:

Hoppas du blir bättre snart gumman<3

2009-08-29 | 07:36:39
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: