Första gången är magisk ;0)

Igår var det ju ridning som vanligt, och igår gjordes rejäla framsteg. De TRAVADE helt själva!! Snacka om att man kände sej superstolt?! Ludde hade en större häst igår som hette Rasmus. Ett megasnäl litet "russin" (Golands Russ). Det var precis just den rasen som jag startade upp med. Vår lilla tjej hete Rina Girl och var 127 cm i manken. Oj, vilken brud hon var!! Hon var som värsta energiknippet, hoppade mer än gärna. Såna hästar växer verkligen inte på träd, inte Rasmus heller. Trist nog så fick jag ingen bild på dem ihop med den vanliga kameran. Vi tog endast en bild med mobilen som vi skickade vidare till Pappa som fortfarande var på jobbet. Nu har gruppen utökats och nu är de hela fem tjejer i gruppen. Det blir lite mer ridlektionskänsla då, och så får de ju möjlighet att lära känna nya vänner. Gemenskapen i stallet är riktigt stark. Man känner det i hela kroppen såfort man stiger innanför dörren. De pysslas och fjäskas för de där tottisarna ska ni veta ;0) Rasmus sadel var lite tyngre än de andra varit, men Ludde slet hårt och lyckades faktiskt bära ut både den och tränset HELA vägen från sadelkammaren. Betty blev tilldelad "Lilla Gubben" och tyckte att det var helt okey. Ni anar inte vad jag fånlog under lektionen. MINA barn rider, kan ni fatta?! De har blivit så himla duktiga så jag nästan spricker av stolthet. De kratsar hovar HELT själva och tar av och på täcken helt själva, och nu TRAVAR de tillochmed själva också. Efter lektionen så ville de som vanligt gå upp och titta när de lite äldre barnen red. Intresset har alltså INTE svalnat, utan till mammas stora glädje har den i stället ökat ;0) De somnade i tid efter dusch och kvällsmat. Mina små ryttare var nog smått smått slitna, och med all rätt. De sliter hårt, det syns!! Nu ska jag fixa fram lite strumpor till Betty.


Betty och hennes "Lilla Gubbe"har just gjort sej redo för hagen <3

Inte kan man tro att sköningen är född 1995?!


Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: