Lite luddigt nattsudd...

Dax för lite mer uppdatering såhär på kvällskvisten. Ungarna sover och huset är lugnt och stilla. Jörgen sitter på sin sida bordet, och jag på min. Smidigt med TVÅ datorer ;0) Ibland händer det att vi stannar upp och säger nåt ord eller två till varandra. Men mest är vi  ganska tysta faktiskt. I kväll testde jag ett nytt plastförkläde på jobbet. Sexig var väl inte direkt vad jag var. Men jag var hygienisk och jag följde reglerna.

För oss som jobbar som assistenter i brukarens hem och inte brukar använda div. prylar, så känns det helt klart lite "plastigt" och sterilt att jobba såhär. De som jobbar på sjukhus och andra vårdinrättningar är väl troligtvis lite mer vana än vad vi är. Alla och alla ska jag väl kanske inte säga, men spriten och förkläden ska andvändas mer flitigt från och med nu. Ringar ska tas av och hår och skägg skall sättas upp. Notera ordet skägg ;0)
 
Allt för att förhindra eventuella smittor mellan brukare och den som arbetar. Visst är det vettigt, och visst ska man vara försiktig. Men jag kan inte låta bli att känna mej lite fånig i plast!! Fast man vänjer väl sej som med allt annat. Man ska ju för sjutton sprita halva armen ju, det kan jag tycka känns lite väääl mycket. De kommer att få ett tufft liv nu de stackars små bakterietrollena ;0§ Men så är det nu och så kommer det väl troligtvis att fortsätta vara. Vi ska ju inte sprita precis HELA tiden, utan endast när vi går på vårt pass, och sedan när vi arbetar "nära" brukaren med tex dusch eller liknande. Givetvis också vid såromläggning och liknade.

Längre fram så kommer det förmodligen även att införas en liten läcker ARBETSDRÄKT och detta kan ju bli knivigt med tanke på att många av oss som rör sej mycket ute i samhället med sina brukare. Att byta om såfort vi ska ut på stan kan ju bli lite omständigt eller vad tror ni?! Det blir spännade att se vart detta slutar. Kläderna ska ha kort ärm och kunna tvättas i 60 varma grader. De ska förvaras hemma hos brukaren, så i förlängningen så kan man ju börja undra om vi snart kommer att bli tvugna att ha eget skåp och omklädningsrum också, i brukarens EGNA hem. Det löser sej säkert, sa han med den mycket svåra och plågsamma förstoppningen.

Igår bokade jag tid för Victors 1-års vacc. Han fyller ju året nästa vecka som ni kanske minns. Jörgen fyller förresten år nu på Lördag. Han blir då hela 34 år. Vi får väl kolla runt där i Örebro efter nåt smarrigt litet fik. Vem vet, de kanske t.o.m sjunger för honom om vi har tur ;0) Hur många mil från Örebro bor ni då Stina?! Tänk vad skoj om vi faktsikt sprang på varandra där borta?! ;0) Tack för informationen allihop. Det ska bli skitkul att få komma bort lite granna. Lovar ju givetvis att ni också får följa med på ett hörn. I morgon ska jag berätta om nåt riktigt spännande!!
Sov nu gott alla underbara mirakel <3


Tess säger:

haha jag läste ju totalt fel!! trodde d var info på kidsens förskola S kram och nattifnatt!

2009-01-23 | 01:10:53 | Bloggadress: http://smultronpastra.blogg.se/
Carro säger:

Men plast som är så sexigt malin;-) Såna förkläden har vi oxå på jobbet! Ha det nu super i Örebro!! Kram!

2009-01-23 | 10:31:46 | Bloggadress: http://viktblogg.blogg.se/
Stina säger:

Jag bodde mycket närmare förut, men så flyttade jag nästan 4 mil åt andra hållet så det är cirkus 10 mil dit nu, men jag åker dit titt som tätt och shoppar på Mariebergköpcentrum eller i stan eller när vi åker upp till min sambos släktingar så passerar vi Öret. Så tyvärr lär vi inte springa på varandra :) Kram

2009-01-23 | 11:15:46 | Bloggadress: http://staiina.blogg.se/
Pezze säger:

åhh fan!!!

e Lille victor redan 1 år snart!?!?!

tiden går fort vet ja...

för familjens hoppiga hund e nu 1 o halv år redan.. snart två år om halvår till.. (augusti)..

köp ngt smarrigt te lille victor vet ja :D:D

2009-01-23 | 14:41:47 | Bloggadress: http://humbybumbysknasigavarld.bloggagratis.se
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: