Det blir lite åka av i helgen :0)

I morgon är det äntligen dax för mirakelfamiljen att få lite luft under vingarna. Vi kommer att bege oss till staden som börjar på Ö som i Örebro. Där kommer vi att spendera en hel dag på äventyrsbadet www.gustavsvik.se och två sköna nätter i helt andra sängar. Kan ni gissa vad som är det bästa med stugan då?! Jo de har ju trådlöst GRATIS internet, så nu kan jag ta med min lilla blå laptop och surfa runt hur mycket jag vill ;0) Victor ska få bo hos mormor Lena. På Söndag ska vi gå på Caspers (barnens syssling och vårt fadderbarns) kalas redan klockan 15.00, så vi måste ju hinna hem tills dess!! Det blir till att plocka med sej kameran så jag kan uppdatera er med lite goa bilder. Annars är väl allt som vanligt här i huset. Steken står på spisen och puttrar, och ungarna är på övervåningen och leker. De fick sej några timmar med kompisarna på förskolan tidigare. Det var nämligen informationsmöte på jobbet om bla medicinhantering, hygien mm. Det har ju kommit lite nya regler när det gäller just hygienbiten, så det är väl bara till att vänja sej. Det kommer att kännas otroligt överdrivet, men regler är ju regler så vi kör väl på det. Åter till matlagningen nu!! Ska man ha ris eller potatis?! *funderar*



Har någon av Er besökt äventyrsbadet i Örebro?!
Berätta i så fall hur ni hade det och vad Du tyckte.



Sara Mellberg säger:

Jag var harit där. Det var superkul, många olika rutchbanor och bassänger. Dock tror jag att det är roligare för äldre barn. För de små är det nog inte roligare än något annat badhus, men vad vet jag. Värt att åka dit iaf :)

2009-01-22 | 20:36:59
Tess säger:

vad e d för regler? jag jobbar ju själv på förskola...vore intressant o veta hur de gör längre ner i landet ;P hoppas allt e bra, låter mys med att få komma bort lite. D skulle jag oxå behöva...kramkram!

2009-01-22 | 21:17:04 | Bloggadress: http://smultronpastra.blogg.se/
Tess säger:

till en stek tycker jag att man antingen ska ha potatis lr endast rostade rotfrukter, typ morötter, palsternacka och kålrot =)

2009-01-22 | 21:18:32 | Bloggadress: http://smultronpastra.blogg.se/
Stina säger:

Jag har ju dårå inte så långt till Örebro och har varit till Gustavsvik många ggr. Det är kanon där, äventyrsbadet med forsar får ni vara lite försiktiga i för det är lätt att skrapa sig och att folk åker på en.



Ni kan ju även besöka Busfabriken som ligger längs motorvägen, avfart mot Falun tror jag, vid nya netonnet iaf. Jag är sååå duktig på att förklara :P

Kramar

2009-01-22 | 22:08:01 | Bloggadress: http://staiina.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: