Knepig blogg och konstiga tanter!!

Nåt är galet med bloggen nu tror jag. Nån som har liknande problem?! Nu har vi landat här hemma efter en dag på både jobb och förskola. Rasmus valde att följa med en kompis hem efter skolan idag. De skulle visst göra matteläxan ihop, visst låter det bra?! Ett bra recept på hur man ska göra för att få sina föräldrar på gott humör ;0) Dagen har varit riktigt bra och jag känner ett starkt sug efter mina promenader. Idag var Vicke med mej på jobbet igen. Det är så skönt att kunna ta med honom dit ibland. Eftersom vi GÅR både mycket och LÄNGE på våra arbetspass, så passar det lille Vicke ganska så bra. Borsten brukar också få åka med, så nu är han riktigt välborstad och fin.

Tänk ändå vad knepigt det är att man ena dagen kan känna sej så hopplöst vissen, och sen andra dagen så fullständigt jättepigg och härligt positiv. Tacka Gud för det säger jag bara,(om han ens finns) för utan de "braiga" dagarna så hade jag nog fan inte orkat. Energin kan gå ur mej rejält ska ni veta, och de dagarna är inget roliga alls. Kraftlös och trist är bara fönamnet på mirakeltanten då. Nä tacka vet jag de piggelina och glada dagarna. Då känns det som jag är starkare än någonsin. Nästan så att jag faktiskt skulle klara av att flytta på ett helt BERG, och t.o.m TRO på att det går. Handlingskraftig till tusen alltså!! De skruttiga dagarna vill man helst inte veta av alls.

Om dessa dagar har med hormoner att göra vet jag inte, men förmodligen säkert så. Ordet PMS känner ni väl igen, eller?! Man kan ju börja böla för minsta lilla då ju. Även om just JAG aldrig "BÖL-BÖLAR" = grinar högt så brukar ju ögonen bli ganska så blöta. För människor som aldrig får uppleva de där piggelina dagarna så måste livet va bra tungt. Förmodligen så var de just så för pappa den sista tiden. Usch vad hemsk det måste varit. Att fastna i den gråklippiga gröten och att aldrig få känna det där lyckliga pirret i magen. Solen och fåglarna varken syns eller hörs i deras öron. Hörs och syns den, så är det troligtvis bara på ett obehagliga och jobbiga sättet. Stickande och skrikande. Livet är tyvärr långt ifrån ljuvligt för alla.

Kalla mej knäpp, men när jag har mina "bra;iga" dagar så känns det i hela kroppen. Då ligger livet FRAMFÖR mej och inte BAKOM. Livet BAKOM känns okey, och livet framför känns SPÄNNANDE och fullt med massor av upplevelser, händelser och goa människor att träffa och lära känna. Fatta vad många saker som ändå finns kvar att uppleva!! ;0) Hur kan man INTE vara glad och nyfiken när man tänker på det?! Jo dagar som idag, en "bra;ig" dag, då är jag skit nyfiken. Men de pms;iga dagarna, ja då kan de kvitta. Så låt oss fokusera på här & nu i stället, en riktig BRA-dag. Ha det bäst så hörs vi.



susanna säger:

så fint skrivet! ja, jag väljer då hellre toppar och dalar än att vara konstant halvglad! Så bra att du kan ha vovvsingen med dig på jobbet, får man vara nyfiken och fråga vad du jobbar med?

2009-01-20 | 01:56:44
Jennie säger:

Hej Malin <3!!

Såna där jobbiga pms dagar har nog dom flesta....mer eller mindre,dom är verkligen botten! Usch va dåligt man kan må,för att inte tala om hur lättirriterad man kan bli! känner mig som en riktig häxa några dagar i månaden,stackars Magnus! men han vet va de är frågan om så han tar inte åt sig så mycket,retas tom. med flit ibland,inte populärt!

Satt precis och läste en blogg om en kvinna med väldiga pmsbesvär.Två veckor varje månad var ett rent helvete för både henne själv och hennes familj,det hade bara blivit efter att hon fått barn.Hon sökte hjälp och läkaren tyckte hon skulle äta antidepressiva tabletter 12 dagar i månaden.Nu mådde hon jättebra och hade inte några besvär alls av det...och resten av familjen mår nog oxå bra av det skulle jag tro...:)

Tur att man har många bra dagar ändå,dom som inte har det måste ha det riktigt riktigt tungt....:(

Kram kram

2009-01-20 | 16:18:44 | Bloggadress: http://jennieleee.blogg.se/
Elin säger:

Hällskotta. Jag är också på riktigt dåligt humör. Men ibland antar jag att man bara får vara det. Och så är det ju mörk och trist och blöt januari, och då är det ännu mer ok att vara låg. Energin spar jag till våren då jag ska blomma ut =) Och dessutom som Alfons Åberg's farmor säger "Om man inte hade tråkigt, hur skulle man då kunna veta när man har kul?" Kram på dig!

2009-01-20 | 21:50:54
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: