Uppdatering om missarnas mamma <3

Igår när jag hade kommit till jobbet så slog jag alltså en pling till vår vet. angående den "herrelösa" missemamman. Jag förklarade läget så väl jag kunde, och han förstod precis vart jag ville komma. Han tyckte att vi skulle övertala mannen som matar henne, men ändå inte vill kalla det för "sin" katt, att helt enkelt köpa P-piller åt henne så hon slipper undan detta eviga födande. Han tyckte att det delvis var mannens "fel" att hon blev på tjocken hela tiden. Ja för hade hon inte fått så attans smarrig mat av honom, så hade inte hennes kropp haft så lätt för att bli gravid. Hur som helst, han tyckte att vi skulle testa med detta och se lite hur de fungerar. Det är både billigt och hyfsat sidigt tyckte han. Katten är ju skygg och låter sej inte klappas i första taget. Endast mannen som matar kommer att kunna få i henne dessa eventuella piller, om ens han. Vissa katter är supersvåra med sånt. Det kommer att krävas typ leverpastej eller nåt i den stilen. Frågan är om gubben kommer att vilja köpa nåt sånt bara för henne. Missförstå mej inte nu, mannen ÄR snäll och tycker väldigt mycket om den herrelösakatten, men den ÄR inte hans (enligt honom). Sen att du nu gått och blivit "hans" hör väl tydligen inte hit riktigt. Ja ja, vi får väl försöka prata med honom och förklara vad farbror vet. har sagt. Ungarna var han jätteintresserad av, och frågade både efter ålder och färg. Han tyckte att vi skulle åka dit och sätta upp en lapp på deras tavla, så folk kunde få en chans att se dem. Ibland hände det tydligen att folk hoppa in där för och kolla "tavlan" när de var på jakt efter katt. De ska ha sin första spruta vid åtta veckors ålder, så då får han kolla in dem lite mer noga. Jag ska se om jag inte kan skriva ut en av de fina bilderna som Rasmus tagit på dom, och sätta upp. Sätter in några bilder på deras fina mamma som tittade in på jobbet en sväng igår. Hon hoppas väl på att jag har hennes små bebisar. Vilken mor hon är!! Sviker ALDRIG sina älskade barn!! <3


En mor som går genom eld för sina barn... Visst är hon fin?!



Lova att du tar handom mina bebisar då??



Har du ett hem att erbjuda mina små så maila mirakeltanten...
[email protected] <3

Sådan mor , sådan (dotter?) Vi har gett henne namnet "Doris" <3



Liv säger:

Skulle aldrig ge min katt p-piller. Kastrering är det enda rätta. Vänner har gett sina katter p-piller och de har likförbannat blivit på tjocken, det enda som skiljer det år att kattungarna blivit vanskapta. Typ ett öga i mitten och förlamade. Inte bra alls, när hormonpillerna får den effekten! (Det får ju en att fundera på de egna p-pillerna som man stoppar i sig och hur det påverkar kroppen i det långa loppet, usch)

2009-06-23 | 21:53:28
Malin mirakelbrud <3 säger:

Tack för din åsikt Liv!! Det låter ju fruktansvärt ;0( Ja visst vore nog en kastrering det allra bästa. Kramas <3

2009-06-23 | 22:27:52
katrins fotoblogg säger:

WOWWWW VILKEN FIN KATT (/katter) :D:D

2009-06-24 | 07:31:55 | Bloggadress: http://dberndt.blogg.se/
Liv säger:

Kram tillbaka & jag håller tummarna för att det ordnar sig för den lilla söta kissen =)

2009-06-24 | 18:56:12
Anonym säger:

SUPERFIN mamma!! :)

Jättefin är hon..

2009-06-24 | 22:01:00
CLIP säger:

Nej vilka söta! Älskar katter!=)

2009-06-25 | 19:48:23 | Bloggadress: http://clip.blogg.se/
Jennica - Pieces of Jen säger:

Åh, jag fick tårar i ögonen när jag läste "lova att du tar hand om mina bebisar då".. e ju så sorgligt att det ska behöva blir så här :( Hoppas hon inte saknar dem allt för mkt och att det ordnar sig för både henne och bebisarna? Är hon för skygg för att få ett hem hon också?

kram

2009-06-30 | 02:50:59 | Bloggadress: http://piecesofjen.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: