Lite andrum mitt på dagen...

Äntligen har jag fått sätta ned röva en stund!! Kaffekoppen och jag. Bara jag!! Vi har haft besök av syster sberg och hennes två små. Elsa hade en Bvc-tid, så då fick "Nolebole" vara här under tiden. Eftersom jag inte tror att min kära syster kommer att berätta om min så OTROLIGT goda mat, så är det väl lika bra att jag gör det själv. Det blev en läcker måltid med mirakelpasta och en lika god mirakelköttfärssås <3 Alla åt, och ingen varken spydde eller dog. Det var nog mycket tack vare mina nya ingredienser som börjar på bokstaven S. Ni vet säkert vad jag menar, nåt starkt som börjar på S?! Det nymålade kökstaket ser riktigt bra ut. Två strykningar är gjorda, och i kväll ska Jörgen göra den tredje och sista. Elektrikern kommer att tjoffa dit alla spottar så fort det bara går. Han hade i alla fall beställt hem det som behövdes nu. Herre min skapare vad mycket olika val man måste göra hela tiden. Det finns visst massor med olika typer av spottar, och färger finns det lika många. Klart eller dimmat glas?! Mitt vanliga svar brukar bli; "Vad hade du tagit?! Du vet säkert bäst, du som är van och  har sett så många tak innan" Stackars vår elektriker säger jag bara. Jag frågade faktiskt syrran om vad det var för färg på deras  nyuppsatta takspottar. Vitt, borstat stål, svart eller vad?! Fia tittade lite undrande på mej, och svarade till sist att hon faktiskt inte visste. Hur som helst så ska det bli SÅÅÅ skönt när alla beslut är tagna, så man slipper fundera på fall man valt rätt eller fel. När skiten väl är på plats så spelar det ju liksom ingen roll längre. Med tanke på vårt snedtak som kommer vi att välja de spottar som går att vinkla som man vill. Det var i all fall ett beslut jag tog ganska så fort, och HELT ensam ;0)



Jessica säger:

Vad kul att höra att du har hittat min blogg. Det finns ju en uppsjö av bloggar och det är svårt att hitta i "djungeln". Känner igen dina tankar kring renovering när man är mitt upp i det. Det är så många beslut som ska fattas och många detaljer som är viktiga eftersom de gör helheten till slut. Huset är och kommer bli hur fint som helst och du tar underbara kort på dina små guldklimpar och husdjur. (Låter nästan som fjäsk men det är det inte)

Ha det bra! Kram

2009-10-29 | 23:47:06 | Bloggadress: http://lantisliv.blogg.se/
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: