Lite babbel bara...

Idag vaknade jag av att solen sken in sådär underbart. Det ser ut att bli en go repris på gårdagens väder ;0) Frosten gnistrade lite extra på marken och de sista blodröda löven funderade mer allvarligt på om det inta var dax att slänga in handduken och hoppa ned. <3

Ungarnas höstlov springer på som bäst nu. Jag har faktiskt flexat ut två dagturer denna veckan för att kunna vara hemma mer. Idag är det dax för L & B att ta ridmärket nr 2. Vad som ska sitta som berget är; HUR man leder en häst. Några delar på sadeln, och några delar på tränset. Det var säkert lite annat med som vi ska titta närmre på lite senare idag.

Jag har råpluggat teori nu i några dagar, och har på så vis dammat av mycket av det jag höll på med under min lite mer hästiga period i livet. Jösses vad mycket fina böcker det finns där på biblioteket. Om nån undrar vart alla böcker på hästhyllan tog vägen, så vet ni det nu ;0)

F
ick ett mess från Calibras ägare igår när jag var på jobbet. Hon hade ridit henne i Måndags och undrade om jag hade möjlighet å provrida nu på Fredag. Det ska bli MYCKET spännade!! Hästen är tydligen jättesnäll och väldigt speciell <3 På Fredag kommer jag alltså veta mer. Jag har i alla fall intalat mej själv att inte "stänga några dörrar" förens jag och ridit och grejat med henne lite mer. Jag kanske känner på en gång att det inte kommer att fungera, eller så gör jag det inte. 

När jag tänker på henne så känns det både bra och skrämmande på samma gång. Jag vet ju vad det vill säga att vara hästägare, det är ett STORT ansvar som både KOSTAR och tar TID. Har ändå kommit till den punkten då jag känner mej ganska så redo för stallliv igen, och att en häst som är såpass fin... ja då stänger man inga dörrar utan att verkligen ha tänkt till först!!

En annan sak som känns jätteskoj nu är att min älskade minsting syster och hennes lilla Mayia ska komma hem på besök snart. Jag har ju inte sett henne sedan jag och mamma var där och besökte. Det känns riktigt trist att man bor så långt ifrån dem  nu ;0( Men dom trivs gott där borta, och det är de absolut viktigaste. Tänk om lilla Mayia kommer prata sådär som man gör i Malmö ;0P Den 5; November blir vår Rasmus 12 år så vi har lite kul framför oss nu <3 Väven i kökstaket sattes igårkväll, och idag kommer Jörgen att måla. Nästa vecka händer det vi väntat på så HIMLANS jäkla länge. Köket kommer att sättas upp av Jörgen och en duktig snickare.
Det börjar bli lite nervöst nu faktiskt. <3


 Ps. Detta är inte jag det heller...
jag ÄR snöggare och INTE grön.
Ds.



Gabbi säger:

Tänd ett ljus idag;)

2009-10-28 | 13:36:20 | Bloggadress: http://novelli.blogg.se/
Malin svarar G <3 säger:

Det vet du att jag ska Gabbi. Ska tända ljus och tänka på en mycket speciell kille <3

2009-10-28 | 16:08:52
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: