Vardagen med all sin charm...

Nu börjar allt så smått att bli som vanligt igen. Jörgen har smygstartat jobbet lite granna nu i veckan. De har tydligen massor av jobb på företaget för tillfället. På Måndag börjar han i alla fall på riktigt igen. L & Bs ridning har redan hunnit med sin andra lektion. Ludde har beslutat sej för att sätta ridningen och hästarna på paus ett tag framöver, så i höst blir det alltså bara Bettan som rider. Jag gissar att han kommer att följa med och TITTA varje gång ändå. Skulle han ändra sej så får han väl bara hoppa in i gruppen igen. Onsdagarna i stallet är GULD värda för både mej och dem. Lilla Wemlan har följt med båda gångerna och skött sej perfekt. Sist så hade jag henne i bärselen på magen, himla smidigt. Hon sov sej igenom hela stalltiden ;0) Jag skulle tro att hon gillar närheten och värmen som blir när man får vara sådär tätt tillsammans. Det blev uteritt för gruppen och Beata fick rida sin Otto.

Annars är allt bara bra med oss. Timmarna går och dagarna med. Man ammar mest hela tiden känns det som. Växer gör hon som aldrig förr. Vid förra veckans Bvc-besök så hade hon (på en vecka) ökat från (2½ vecka gammal) 4040g 53.8 cm till (3½ vecka gammal) 4415g och 55 cm. Ja då förstår ni säkert att damen både äter och växer ;0) Idag klockan elva så är det dax för nytt besök. Vad kan vikten ligga på nu tro?! Sumowemlis är nöjd med livet och visar tydligt att hon både vill och kan mer än att bara äta. Hon ler, "pratar" och småsjunger. Man får en helt annan kontakt nu.

På morgonen när hon vaknar så brukar jag sätta mej intill henne (har vaggan precis intill min sida på sängen) och försiktigt viska hennes namn. "Welmaaa..." Då vänder hon efter en kort stund på sitt söta lilla huvud och tittar mej rakt i ögonen. Det märks att hon känner igen mej och att hon VET vad som snart ska ske. Mjölkfabriken görs redo för frukost. Snart så ligger hon där och äter så gott. Hon släpper mej inte med blicken en endaste gång. Nästan så man kunde tro att hon tyckte om sin lilla mor ;0) STORA blå som fullkomligt stirrar... jag är så galet KÄR och lycklig nu!!

Jag har MASSSOR med skriv i fingrarna och det kommer att bli betydligt mer text från mej framöver. Vårt trådlösa modem har pajjat och gjort att jag inte kan sitta vid min bärbara som jag gjort tidigare. Hatar att sitta fast här uppe vid den stationära ;0( Som sagt.. det kommer mera, mycket mera. Efter dagens Bvc så ska vi packa ihop oss och dra till Överby för shopping. Ungarna ska handla nytt inför skolstarten på Tis/Ons. L och B börjar ju 1-an och Rasmus 7-an. Förhoppningsvis så finner jag även något till mej. Behöver bland annat SKOR. Mitt bäcken är fortfarande brett som en ladugårdsvägg så det gamla jeansen kan jag glömma ett tag till. Ska ta en bild på maggisen sen tänkte jag, en månad efter förlossning. Ses och hörs...





Marja säger:

Härligt mera kli i skrivfingrarna! Du får gärna titta in på en kopp någongång när du är på BVC <3

2010-08-20 | 11:50:35
Sofia säger:

Synd att Ludwig inte fortsätter på ridskolan, min Ludwig kommer fortsätta i höst vilket jag är glad för, tycker också det är himla mysigt att vara i stallet.

2010-08-21 | 23:01:56
Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: