Städning pågår...

Nu gäller det att få ordning efter dagens söleri. Snickarna har verkligen gjort sitt yttersta för att grisa ned här hemma idag. När jag kom ned från övervåningen för att kolla in arbetet så fick jag nästan så gott som nog. Den ena gubben (snickaren) stod nämligen och "kastade" vatten (alltså INTE kissa nu!!) med en tjock pensel direkt på den nyknackade murstocken.

Jag såg hur allt bara blev mer och mer sörjigt där på golvet. Luften gick fullständigt ur mej, samtidigt som alla vilda graviditetshormoner satte igång med  vidrigt krig. Ja, jag höll verkligen på att bli tokgalen på precis allting här inne. Inte nog med att man ska betala dem för arbetet, man får ju städa som en tok med. Har man lite tur så kan man ju alltid skriva sitt namn i dammet ;0)

När jag frågade om vad sjutton han pysslade med, så fick jag bara till svar att "den" var tvungen att VÄTAS rejält innan själva putsningen kunde ta sin början. Suck... nu var det ju inte bara väggen som blev blöt precis, utan det mesta ;0§ Detta förevigades tyvärr inte på bild...

Med facit i hand så skulle jag kunna kyssa gubbens tår för det där söliga söleriet. Jag blev nämligen RIKTIGT nöjd med resultatet!! Den typ av puts han just gjort, kallas tydligen för "kyrkputs". Gammalt, slitet och lite nött. Precis som jag önskade ;0) Bilder kommer senare. Ska försöka skura av golven nu innan det är dax att dra till ungarnas ridning. Vi syns lite senare!!


Tittar du in ofta?

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: